Ett dubbeltnja tillbaka till dig!
3 kommer inte i närheten av vad jag behöver där jag bor.
Innerstaden? Där behöver jag inget mobilt bredband, det är i stugan som jag är ute efter täckning och det var norra Sverige som jag kommenterade. Då är det (för mig) totalt ointressant vad 3 erbjuder i Stockholms innerstad.
Jo, i storstäderna har nog 3 bättre täckning än Telia men min syster som kommer upp på julbesök tappar snabbt sin täckning (3) här uppe i Luleå.
Så ditt "visserligen" är ett högst avgörande hinder för mig (och många andra). Kundtjänsten må vara hur lysande som helst, utan täckning så hjälper det inte.
Däremot så är det väldigt intressant att det var lättare att lista ut (för mig) hur jag skulle koppla upp mitt 3G modem genom att gå till 3s webb istället för Telia. Där har Telia mycket kvar att lära.
Om jag låter irriterad så är det för att jag är lite less på att så många verka glömma att Sverige är ett avlångt land där det finns behov utanför tullarna i Stockholm (och nu gör jag mig skyldig till en generalisering själv eftersom jag antar att du menar Stockholms innerstad när du skriver "innerstan")
Det är trots allt en viss skillnad på täckningskartorna. Från vänster: Telia (GSM+3G), 3 (data) och 3 (Turbo3G). Den svarta markeringen är mitt "hemmaområde"
Kartorna är hämtade från respektive operatörs egen site.
--Jalle
PS: Turbo3G är inte speciellt lysande för Telia heller här uppe:cool: Och 3 når nästan ut till min stuga med "turbo"... men det räcker inte...
Nja, min vän.
Faktum är att Telia inte kommer upp i närheten vad 3 kan göra.
Visserligen är detta i storstadregionerna ännu,
men de jobbar med att utsträcka den ökade hastigheten hela tiden.
Fn tror jag att du kan komma upp i runt 7 Mbit/sek i innerstan och
sedan har de starkare signal är Tele2, vilket gör att man tappar uppkopplingen
vid färre tillfällen. Frun har haft det i 6 mån nu och det har fungerat ganska bra, säger hon. Sen har jag ring 3's kundtjänst åt henne ett par gg och de är helt OK.
Flera medlemmar på MW forum säger likaledes har jag sett.
[ATTACH][ATTACH]each[/ATTACH][/ATTACH]