Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min telefon startar inte!

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp!

Min telefon låste sig när jag skulle ladda en YouTube film. Jag höll in power och home i fem sec. Skärmen blev svart. Nu startar den inte! Vad kan jag göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-30 18:41

testa att restore? Kan ju vara värt ett försök om nu datorn ens upptäcker den =/

Datorn upptäcker den inte. Men jag ska låta den vila ett tag. Testar starta den senare.

Ursprungligen av Jalle_G:

Datorn upptäcker den inte. Men jag ska låta den vila ett tag. Testar starta den senare.

Har du testat att göra en reset av iPhonen igen?
Hålla inne home+on/offknappen tills äpplet kommer upp igen.

I sådana här fall vill man verkligen kunna dra ur batteriet så man vet att telefonjäveln dör

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-30 19:14

Tror inte man behöver hålla in dom knapparna för att 'ladda en YouTube-film'..
Testa slå på telefonen igen. Håll in knappen uppe på telefonen några sekunder.

Ursprungligen av wat:

Tror inte man behöver hålla in dom knapparna för att 'ladda en YouTube-film'..
Testa slå på telefonen igen. Håll in knappen uppe på telefonen några sekunder.

Var seriös om du ska komma med tips!!!!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-30 19:45
Ursprungligen av theplague:

Var seriös om du ska komma med tips!!!!

Jag var seriös.

Ursprungligen av wat:

Jag var seriös.

Eh, ok....
Det var ju bara så uppenbart att reseten han gjorde inte hade att göra med att han ville ladda ner youtube-klippet, utan för att iPhonen hade hängt sig.
Så det lät som du dumdrygade dig.

Edit:
Och att du ens ger ett tips på hur man sätter på iPhonen är ju direkt löjeväckande.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-31 01:57
Ursprungligen av theplague:

Eh, ok....
Det var ju bara så uppenbart att reseten han gjorde inte hade att göra med att han ville ladda ner youtube-klippet, utan för att iPhonen hade hängt sig.
Så det lät som du dumdrygade dig.

Edit:
Och att du ens ger ett tips på hur man sätter på iPhonen är ju direkt löjeväckande.

Du behöver inte tolka mina inlägg. Den dagen jag behöver det så lovar jag att meddela dig.

Att jag gav förslaget beror endast på att jag inte förutsätter att alla är lika duktiga som du.

Ursprungligen av wat:

Du behöver inte tolka mina inlägg. Den dagen jag behöver det så lovar jag att meddela dig.

Att jag gav förslaget beror endast på att jag inte förutsätter att alla är lika duktiga som du.

Jag tolkade inte utan läste det helt bokstavligt.

Jalle G hade ju beskrivit hur iPhonen hängde sig o försökte sig på en reset och att skärmen bara blev svart.
Om man besitter de kunskaperna vet man väl för guds skull var on-knappen sitter?
Det var därför jag trodde du drygade dig.
Men det var ju snällt att berätta att det inte är en reset han ska göra för att ladda en youtube-film samt förklara var on-knappen sitter.

Ursprungligen av wat:

Tror inte man behöver hålla in dom knapparna för att 'ladda en YouTube-film'..
Testa slå på telefonen igen. Håll in knappen uppe på telefonen några sekunder.

Helt plötsligt så slutade filmen att ladda och hela skärmen blev grön, då så höll jag in home+power. Äpplet kom inte upp. Skärmen bara slocknade.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-30 19:48
Ursprungligen av Jalle_G:

Helt plötsligt så slutade filmen att ladda och hela skärmen blev grön, då så höll jag in home+power. Äpplet kom inte upp. Skärmen bara slocknade.

Det lät värre. Då har jag inga fler tips annat än att leta runt lite i andra forum och se om nån varit med om nåt liknande.

Ursprungligen av wat:

Det lät värre. Då har jag inga fler tips annat än att leta runt lite i andra forum och se om nån varit med om nåt liknande.

Okej.

Kul att i alla olika applikationer som finns så blev jag brickad i Apples egna. Nice.

Ursprungligen av Jalle_G:

Okej.

Kul att i alla olika applikationer som finns så blev jag brickad i Apples egna. Nice.

Men, har du testat att reseta den igen?

Ursprungligen av theplague:

Men, har du testat att reseta den igen?

Ja, den reagerar inte. Men jag vet inte vad som orsakade detta, jag är helt förbryllad.

Ursprungligen av Jalle_G:

Ja, den reagerar inte. Men jag vet inte vad som orsakade detta, jag är helt förbryllad.

Värt att testa tipsen i detta inlägg: http://forums.ilounge.com/showpost.php?p=1171118&postcount=2

Ursprungligen av theplague:

Värt att testa tipsen i detta inlägg: http://forums.ilounge.com/showpost.php?p=1171118&postcount=2

Det fungerade inte, men jag har inte en PC heller. Men jag kanske ska gå till en Appe butik och höra där? Dom kan ju mer än mig iaf. Det som är mest illa är att telefonen är två dagar gammal.

Om du har jailbreakat den så har du inte garantin kvar. Mitt tips då är att på något sätt ta bort de bakre skalet, där batteriet vanligtvis brukar sitta. Sedan följer du den lilla sladden som går från batteriet till telefonen, drar ut den. Väntar några sekunder, sedan koppla in den igen.

Brukar fungera när min nano strular, eller när mobilerna strular.

Ringde till Apple nu. De kopplade mig till Amerikanska Apple, där pratade jag med någon tjej som sa att de inte kna hjälpa mig, men om jag skickar den tillbaka till den som köpte den kan hon byta ut den mot en ny. Så det är det jag ska göra. Förhoppningsvis löser det sig nu, hoppas att de inte märker att den är jailbreakad. Men jag tvekar, då den inte syns i iTunes eller går att starta, jag får ju en ny med en gång sa de. Jag håller tummarna!

Tack för allas hjälp!

Ursprungligen av Jalle_G:

Ringde till Apple nu. De kopplade mig till Amerikanska Apple, där pratade jag med någon tjej som sa att de inte kna hjälpa mig, men om jag skickar den tillbaka till den som köpte den kan hon byta ut den mot en ny. Så det är det jag ska göra. Förhoppningsvis löser det sig nu, hoppas att de inte märker att den är jailbreakad. Men jag tvekar, då den inte syns i iTunes eller går att starta, jag får ju en ny med en gång sa de. Jag håller tummarna!

Tack för allas hjälp!

Återkom gärna med hur det går.

Ursprungligen av theplague:

Återkom gärna med hur det går.

Hoppas att ingen blir besviken nu. Jag var nyss ute, när jag kommer innanför dörren hör jag mail ljudet. Går till min dator för att se vad det var. Ser att jag inte fått något mail. Hörde jag fel? Jag kollade iPhonen i hopp om att den nu funkar. Till min extrema lycka så tar det ett tag och skärmen lyser upp! Helt osannolikt, den behövde väl vila. Så den fungerar! Jag är överlycklig! Bästa Nyårspresenten någonsin. Så om någon får smma problem nu, vänta. Vänta ca ett dygn, jag väntade ca 30 timmar, sen startade den. Det kanske är samma för er.

Tack speciellt till dig theplague! Du har varit grymt bra hjälp!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-01-04 19:42
Ursprungligen av Jalle_G:

Ringde till Apple nu. De kopplade mig till Amerikanska Apple, där pratade jag med någon tjej som sa att de inte kna hjälpa mig, men om jag skickar den tillbaka till den som köpte den kan hon byta ut den mot en ny. Så det är det jag ska göra. Förhoppningsvis löser det sig nu, hoppas att de inte märker att den är jailbreakad. Men jag tvekar, då den inte syns i iTunes eller går att starta, jag får ju en ny med en gång sa de. Jag håller tummarna!

Nu har ju ditt problem löst sig men jag är ändå förbryllad över att tjejen på Apple USA lovade dig en ny telefon. Andra som försökt har ju blivit nekade med hänvisning till att deras AT&T-kort inte är aktiverat?!

Jag själv har problem just nu med min iPhone som vägrar starta, inte går och resetta och inte tar laddning

Ursprungligen av Rasmus:

Nu har ju ditt problem löst sig men jag är ändå förbryllad över att tjejen på Apple USA lovade dig en ny telefon. Andra som försökt har ju blivit nekade med hänvisning till att deras AT&T-kort inte är aktiverat?!

Jag själv har problem just nu med min iPhone som vägrar starta, inte går och resetta och inte tar laddning

Har du testat alla tips som kommit upp i den här tråden?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-01-05 01:22
Ursprungligen av theplague:

Har du testat alla tips som kommit upp i den här tråden?

Jag har försökt göra reset genom att hålla inne power+home kort tid, lång tid, en knapp åt gången osv.

Jag har försökt koppla in den till datorn för att se om den går att få upp i iTunes och följt guiden som länkas till här ovanför.

Inget funkar.

Nu återstår väl bara att låta den ligga på laddning över natten och hoppas att den lever imorgon.

Som jag skrev i en annan tråd så tar telefonen i alla fall laddning, då den blir varm på baksidan efter att ha legat med laddkabeln inkopplad i några timmar.

Ett tips i nuläget är hur som helst att göra en restore.
Om du nu vågar dig på det.
Eller bara hoppas det inte händer igen, och OM det gör det och den hoppar igång, en restore då.
Jag skulle nog själv valt det sista.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-05 01:41

Det har kommit flera rapporter om telefoner som vaknat efter ett tag. Ge inte upp.

1
Bevaka tråden