Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtandsmus till MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-30 09:15

Jag söker en läcker blåtandsmus som fungerar med min kära MBP. Jag står bara inte ut med apples mighty mouse, så den går bort.

Hittade denna hos dustin:
http://www.dustinhome.se/pd_5010114202.aspx

Står att den skall fungera med OSX, men jag vill absolut inte behöva installera massa specialprogram för att få igång den.

Jag har tidigare varit mycket nöjd med Logitechs möss, men de verkar inte satsa på blåtand utan något 2.4GHz tjofräs och jag har inte råd att offra en USB-port till nu. Har jag missat något läckert från Logitech så får ni gärna upplysa mig!

Rimligtvis stödjer musen den officiella "mus-profilen" (HID, Human Interface Devices, vill jag minnas den heter) så du lär inte behöva något extra-tjofräs.

/CX

• Medlem
  • Västerås
  • 2007-12-30 20:28

Jag har precis skaffat en blåtand logitech.. V470 heter den och skickas utan något mer än musen och batterier. finns i blått eller vitt "designed for mac"

Den behöver egentligen inga drivrutiner, men det medföljer så att man kan använda tiltfunktionen på scrollen också och sätta en del funktioner på knapparna.

Jag har ingen erfarenhet av blåtandsmöss, men jag upplever att pekaren går lite slött och hackar mer än sladdversioner jag använt.

1
Bevaka tråden