Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra FM-sändare för Touch till vettigt pris?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allesammans.

Jag är jättenöjd med min Touch! Den har gett mig många timmar av glädje sen jag fick den i min ägo. Det är så att vi planerar att åka bil ner till Norrköping ett par grabbar för att där fira Nyår, problemet är att bilen vi åker i saknar CD-spelare

Där kom jag på idén att jag kan streama från min Touch in i radion på bilen. Då undrar jag, finns det någon som kan rekommendera en bra FM-sändare till ett vettigt pris?

Tack för svar!

Belkin TuneCast II . Finns t.ex. hos Kjell & Co och kostar 329 kr. Fungerar mycket bra med en touch

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-27 16:52

om bilen har kassette-bandspelare så skulle jag rekomendera att du köpte en sån här http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=160004

fm-sändare fungerar inte alltid så klockrent (brus, dåligt med helt fria frekvenser etc) och har man möjlighet att köra med denna varianten istället tycker jag att man ska göra det.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2007-12-28 09:05

Jag har en Griffin iTrip (som jag iofs inte testat på min Touch, men den fungerade bra med Nanon).

Fördelen med den är att den är liten och inte kräver egna batterier.

Nackdelen är kanske samtidigt att den INTE har egna batterier, vilket gör att iPodens batteri töms snabbare.

Håller också med m1kke: Sändarstyrkan är ganska klen och luden blir ganska lågt. Vrider man upp blir det brusigt.

Hej!
Jag har köpt mig en Belkin TuneBase eftersom jag ville ha en FM-sändare som samtidigt laddade iPoden. Enligt Elgiganten skulle det inte va något problem med min touch men de hade fel!
Enligt instruktionerna ska det komma upp på displayen vilken kanal jag skickar till och därefter ställa in kanalen på radion, något i den stilen iaf. Det kommer inte upp något sånt på touchen men den känner av att den är kopplad till något men verkar inte förstå vad.
Jag kan dock få in en sändning men det är låg kvalitet och det är av någon anledning på 88.1 mhz.

Jag kräver betydligt mycket mer av en FM-sändare för nästan 700!
Någon annan som köpt FM-sändare där touchens programvara inte verkar va uppdaterad?
Ska man vänta på en uppdatering av touchen eller?
Problemet är att jag kastade en del saker som följde med i lådan

Tack på förhand

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-02 11:00
Ursprungligen av hernsell88:

Hej!
Jag har köpt mig en Belkin TuneBase eftersom jag ville ha en FM-sändare som samtidigt laddade iPoden. Enligt Elgiganten skulle det inte va något problem med min touch men de hade fel!
Enligt instruktionerna ska det komma upp på displayen vilken kanal jag skickar till och därefter ställa in kanalen på radion, något i den stilen iaf. Det kommer inte upp något sånt på touchen men den känner av att den är kopplad till något men verkar inte förstå vad.
Jag kan dock få in en sändning men det är låg kvalitet och det är av någon anledning på 88.1 mhz.

Jag kräver betydligt mycket mer av en FM-sändare för nästan 700!
Någon annan som köpt FM-sändare där touchens programvara inte verkar va uppdaterad?
Ska man vänta på en uppdatering av touchen eller?
Problemet är att jag kastade en del saker som följde med i lådan

Tack på förhand

Jag vet inte hur Belkin funkar, men på min gamla iTrip följde det med en CDskiva med "musikfiler" som ställde in frekvensen. Det var inget sådant du kastade?

Nejnej! Kastade ingenting som var av värde, det va bara lite papper, bl.a. en pappers iPod video.
I manualen står det vilka uppdateringar de olika ipoddarna behöver för att den ska fungera. Touchen nämns inte någonstans men jag tänkte att det kanske va för att den inte kommit ut när Belkin gjorde sändaren? Tänkte att Apple laddar in mjukvaran för att det skulle fungera även på Touchen.
Frågan är om jag inte borde få byta den trots att det fattas saker eftersom de sa rakt ut att den kommer fungera men inte gör det. Någon som vet vad kunden har för rättigheter? Är ju ett tydligt fel från deras sida..
Får testa byta den annars blir det blocket för 2-300

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-03 12:06

Streama musik från iPod Touch

Hej!
Är det någon som vet om det går att streama musik trådlöst via t ex en airport extreme från en iPod Touch?

mvh / P

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 11:16

Det går att streama musik till iTunes med iPod Touch om du har programmet Firefly Media Server installerat. Det kräver att du har en jailbreakad iPod samt att du har tillgång till WiFi. Har inte hunnit prova det själv, men det ska fungera.

Ok... Jag tänkte inte köra till iTunes, utan köra direkt till aktiva högtalare, eller via en stärkare.... så att köra direkt från iPoden till musikkällan...Behöver man installera ngt då?
Mvh/ P

1
Bevaka tråden