Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera Filmer till min Touch?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat mej en ipodTouch men jag kan inte lägga in filmer i den,efter att jag konverterat en avi film till mpeg4 så trodde jag att det bara var att gå in på arkiv i itunes och välja importera och sen synca ipoden och sen skulle det vara klart men det funkar inte.Någon som kan förklara för mej hur man ska göra?
En annan sak är foto!när jag väljer synkronisera från photoshopalbum,väljer map och sen synkroniserar så verkar allt som det skall,bilderna verkar laddas in men när jag sen kollar i ipoden så finns det bara tre foto där av 167 och dom ser helt sjuka ut!hur ska man fixa det?
MvH Nybörjaren

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-01 23:04

Kör du pc eller mac?

Jag Kör Pc,har det någon betydelse?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-02 02:45

Ja så man vet hur man ska hjälpa dig. Jag vet inte hur det är med photoshop album, eftersom jag har mac, kan bara importera från iPhoto.
Men för att stoppa in filmer i ipoden så borde det bara vara att dra dom in i itunes. Dom hamnar då i Filmer och där kan du tagga om dom som film, musikvideo eller tv-program. Sen stoppar du bara in dom som du gör med musiken. Egentligen så gör man precis som med musiken förutom att dom hamnar i "Videor". Finns rätt mycket att hitta om man söker i forumet.

Har värkligen försökt att bara dra in dom i itunes men det funkar inte alls

1. Accepterar iTunes det överhuvudtaget?
2. iPod accepterar bara vissa få format i en viss upplösning (eller har jag fel, någon?) så även om iTunes tar in den betyder det inte att din iPod spelar den.

Det finns väl massor med program som fixar konvertering som passar iPods krav, speciellt för Windows har jag för mig.

Är videora ett gratisprogram?

Ursprungligen av Nicko35:

Är videora ett gratisprogram?

Ja...

Har nu dratt ner videora och pillat med det hela dan,det går bra med små korta filmklipp på ca 40-50 meg men när jag försöker att lägga in hela filmer som jag konverterat så tar inte itunes imot dem överhuvudtaget!!!Hjälp vad gör jag för fel??

Videora lägger dessutom in dom kortare filmerna själv i itunes men misslyckas med längre filmer!det konstiga är att jag konverterar till exakt samma format så det borde funka.Är det ingen som har någon lösning på problemet?Kan det vara någon skilnad på vista och xp?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-04 22:15

Har hört att Videora inte funkar alls på Vista.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-06 00:06

köp en mac

Problemet är löst!!det är som Ludde säger,funkar inte på Vista maen fungerar klockrent på Xp.Kan väll tillägga att en Imac är på ingång så förhoppningsvis blir det lite smidigare sen.

1
Bevaka tråden