Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorkrasch - går det att lägga över musik mm från iPod Touch till nya datorn?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macbooken kraschade och livet skulle vara lite roligare om jag åtminstone kunde överföra de filer jag har på min iPod touch till den nya blanka datorn.

Lyckas hitta flera program som skall göra detta men inget som jag får att fungera med iPod Touch eftersom möjligheten, som jag förstår det, att "enable disk use" och därmed använda ipoden som portabel hårddisk inte finns med iPod touch.

Finns det något sätt jag kan få över musik, bilder och iCal-noteringar till min nya dator?

Väldigt tacksam för hjälp!

Charlotte

  • Medlem
  • 2008-01-02 16:03

du kan skicka till datorn via dropcopy som Finns till både mac och touch.

du kan även installera ssh på din touch och med cyberduck FTP på macen.
du kan även köra med webserver på din touch och då använda safari på macen

tror mp3 och mp4 ligger i mediamappen

Pod2go bör väl också fungera till en macbook.... annars är ju ipod agent ett solklart val för pc-användaren.

Gäller det musik du köpt genom iTunes så ta kontakt med apple... är rätt säker på att de kommer hjälpa dig så att låtarna snabbt går att ladda ner igen.

http://www.99.se/itunes/233450-leta-efter-inkoep.html#post1432955

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-04 23:08

Kan bara säga att TouchCopy räddade min musiksamling när hårddisken kraschade, bara Googla TouchCopy och ni kommer finna räddningen, tror den funkar till mac, är inte säker, kör PC själv....

Min jailbreakning har blivit konstig så jag ska återställa för att sedan jailbreaka om, och jag hittade inga program där man kan spara från touchen till datorn... ? inga som funkade iaf, så hur ska jag göra då? För att inte allt på touchen bara raderas utan att jag har det sparat på datorn

1
Bevaka tråden