Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa fläkten på en Iomega NAS

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Iomega Stor Center 500 GB (2x250) är rätt trög och den blir väldigt varm. Det verkar som om fläkten aldrig startar. Jag uppskattar att höljet är varmare än 55 grader (man bränner sig - nästan). Det betyder ju att diskarna är ännu hetare.

Vet någon om man kan fixa så att fläkten går hela tiden, eller åtminstone oftare? Skulle vara tacksam för råd innan jag plockar isär enheten.

Ingen svarar, får väl hugga in i blindo då...:confused:
Kanske att koppla den direkt via en av hårddiskarnas strömförsörjning kan vara något. Om det inte finns något slags vred för temperaturstyrningen på det lilla kretskortet.

Inwarehouse borde anmälas.

Fixade det genom att öppna och trycka till kontakten till fläkten. Nu är temperaturen inte ett problem längre och jag tappar inte uppkopplingen.
Detta efter att jag först reklamerat den hos InWarehouse - som avslutade mitt ärende utan åtgärd och hänvisade mig till Iomega. Kanske borde reklamera InWarehouse istället.:tveksam:

Däremot är det synd att man inte har möjlighet att påverka hur länge diskarna ska snurra etc. Nu drar de igång lite hursomhelst och de snurrar länge länge utan aktivitet.

1
Bevaka tråden