Hej alla,
Har varit mac-användare sedan fem tusen år tillbaks, och har sedan .Mac kom ut (när det var "gratis livet ut", någon som minns?) använt .Mac. Men, mitt problem är att en massa gamla kalendrar som jag gjort i iCal ligger kvar i iSync. De är borta i iCal, så nu vet jag inte vad jag skall göra.
Problemet är nämligen att detta påverkar iSyncs förmåga att synka med min telefon (en Ericsson 750i, figurerar på bilden som "Darth"). Ändringar i iCal sparas på telefonen, men ändrar gjorda på telefonen sparas inte i iCal.
Är det någon som vet hur jag en gång för alla skall ta bort dessa gamla, egentligen borttagna, kalendrar?
Det jag försökt med är:
1) Spotlighta/söka på allting med "ical" i namnet, tagit bort det.
2) Uppgradera till Leopard
3) Spotlighta/söka efter allting med "sync" eller "isync" i namnet och tagit bort det.
4) Rensa ".Mac" genom att säga åt Systeminställningar->.Mac->Synkronisering->Avancerat->Återställ synkroniseringsdata att ersätta innehållet på .Mac med min nuvarande iCal (som alltså _inte_ har de borttagna kalendrarna).
Någon som vet? Det trixiga är alltså att jag inte vet om problemet ligger i .Mac eller i någon lokal, gömd fil på hårddisken. Jag skulle gärna rensa ut hela iCal och börja om, om jag bara visste hur man skulle gå tillväga.
Hej på er!
/ Andreas H