Jag behöver också ett sånt här program... Det enda som behövs är att kunna ta bilder från en DV-kamera från datorn samt så vore det smidigt att kunna se den föregående bilden (onion skin) och kunna spela upp vad man har tagit än så länge.
iStopmotion är ett underbart program som tyvärr kostar pengar, vilket känns lite onödigt eftersom det har andra funktioner som jag inte riktigt behöver.
Sen har jag även prövat gratisprogrammet CamGrabber vilket bara tar bilder och sparar dem som .jpg i en mapp på skrivbordet... Funkar väl okej men det är väldigt osmidigt i och med att man sen måste hitta nåt annat program för att lägga ihop bilderna (Flash eller QuickTime funkar bra).
Men man tycker att ett program som tar bilder från en extern kamera, sparar dem i nån sorts tidslinje och har en funktion som låter en se alla bilder man hittills tagit inte borde vara så svårt att skapa. Det borde definitivt inte kosta pengar!
Är det ingen som har något fiffigt förslag? Min lerfilmsproduktion har totalt stannat upp efter att min trial på iStopmotion gick ut!