Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med installation av OS leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var endast i behov att windows under en tid och formaterade hårddisken på min MBP med NFS och installerade ren kopia av win xp. Nu behöver jag Mac OS igen men kan inte installera.
Jag har provat att stoppat i leopard skivan och bootat vid uppstart, efter de att jag valt språk på installationen så står det att jag inte kan genomföra installationen för att inget tidigare OS hittades på datorn.
Är jag tvungen att köpa tiger och installera de först? Är leopard skivan som följde med datorn bara en uppdaterings skiva av tidigare OS?
Vore väldigt tacksam för hjälp.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-01-05 00:55

Vilka skivor följde med datorn? Vad står det på dom? Det låter nämligen som att du har en uppgraderingsskiva av Leopard som kräver Tiger innan. Med den kan du alltså inte börja från början med Leopard, utan du måste göra en installation av Tiger innan. Sådana skivor finns i skarven mellan huvudreleaserna av OS X. Och du ska ha fått med den skivan också i kartongen.

tack så mycket, hittade skivorna i kartongen. Hur gör jag nu om jag vill ha kvar windows? Kommer OSx installationen formatera hela datorn?
Det jag vill är att ha kvar windows som de är med en större OS partion.

• Medlem
  • Skåne
  • 2008-01-05 01:55

Har du tagit bort Windows partionen och skapat en ny partion med Mac OS Extended format?

1
Bevaka tråden