Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man sabba Iphonen?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en Iphone 1.1.1 för ett tag sedan och låste upp den med anysim, funkade klockrent, sen efter ett tag så uppdaterade jag den till 1.1.2 funkar fortfarande klockrent, men nu till min fråga. När man uppdaterar sin telefon och det skiter sig som det säkert kan göra. kan man fixa till det eller kan man förstöra telefonen för gott?

Korta svaret är att du kan skapa dig rejäla problem som inte är lätta att lösa om du inte vet vad du håller på med. Även de som är experter på att låsa upp lurarna verkar ibland ställa till det för sig, från vad man har läst på diskussionforum och liknande. Ta det varligt.

Jag vet en som fått jobba med struliga telefoner och i de flesta fall har det faktiskt gått att lösa det, men det är inte så enkelt alltid. Ofta brukar det handla om att baseband är helt rökt så man tappar alla radiokontakt med telefonen och då är det lite trixigt att fixa det igen. Men du kanske säkert ställa till med värre skada än så, en del på forum och i kommentarer påstår sig inte kunna fixa sina.

1
Bevaka tråden