Har en G4 digital audio dubbelpropp som jag vill cpu-uppgradera (tja, man kan väl alltid drömma O:-) ), men det är ju jäklar inte billigt!
På eshop.macsales.com tar de motsv. ca 4 000 för en dubbel 1,8ghz...
Men för en singel 1,6ghz tar de motsv. ca 1 400 kr!
Kan jag inte ha en sådan i "dubbel-maskinen", och vad tappar jag om jag köper en sådan jämfört med t.ex. en dubbelprocessor i samma hastighet?
Om jag sedan beställer en sådan därifrån, hur/när/var betalar jag sedan moms, skatt och tullavgift osv samt hur mkt landar detta på allt som allt?
Mkt tacksam för svar!
EDIT:
Oj, det var visst bara två modeller jag fått på något sätt, de har ju hur många som helst, men när jag väljer modell (Digital Audio 2x533 (2001)), och sedan väljer att titta på processoruppgraderingar, så får jag även upp singelproppar, men då borde de ju vara kompatibla med min dator eftersom jag valde den som modell när de dök upp!!!
Prisex: Newer Technology MAXPower G4/7448 2.0GHz kostar motsv. 2 546.42 SEK, men hur mycket kostar detta sedan extra med frakt, moms, tull osv ?
Annars får man en 1.5ghz med 2mb cache för motsv. 1 655 SEK, vilket kanske är bättre så att man kan uppgradera standard-gfx-kortet oxå !