Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreaka iPod touch

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!!

Jag har haft min touch några veckor och har funderat på att jailbreaka den. Den enda jag vill ha på den är i princip weather och google maps. Efter jag jailbreakat den, hur gör jag då för att få in dessa sakerna på den? Beskriv gärna utförligt!

Tack på förhand.!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-08 00:05

Det finns oändligt med trådar om det här. Bara några rader ner i listan...... Bland annat här, precis hur man gör, utan massa krångel.
http://www.99.se/ipod-touch/229657-jailbreak-1-1-2-med-svenska-instruktioner.html
Men okej

Gå till installer, tryck på sources, välj edit och sen add. Där lägger du till http://repo.us.to och uppdaterar dina sources. Då kommer det upp en mapp som heter iphone apps for 1.1.1 och en för 1.1.2. Beroende på vilken verision du har så trycker du där. Innan du installerar maps måste du installera Google maps prep 1.1.x .

Tar mig friheten att också citera det som finns i Maxxus fina beskrivning om min är för luddig. Sen kan ju nån mod låsa tråden....

Citat:

+++++++++++++++++++ I P H O N E A P P S++++++++++++++++++++++++++++

Om du inte har Mail, Maps, Weather, Stocks och Notes för 1.1.2. (1.1.1 versionerna funkar INTE efter update) gör följande:

1. Gå in i Installer

2. Klicka Sources

3. Klicka Add

4. Ange repo.us.to och klicka OK

5. Nu ska du ha två nya mappar i Installer: iPhone 1.1.1 apps och iPhone 1.1.2 apps. Ignorera 1.1.1, det är 1.1.2 du ska använda!

6. Kör Google Maps Prep 1.1.2 och Mobile Mail Prep 1.1.2 INNAN du installerar Maps och Mail!

7. Mer Rock and Roll..för nu är det klart.

Yeah

Tack, hjälpte verkligen!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2008-01-08 18:55

Låser tråden - använd sökfunktionen först i fortsättningen!

1
Bevaka tråden