Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Listen - vilken låt spelas på radion?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag hittade precis ett så grymt program att man bara blir häpen, sätt igång programmet "Listen", och håll din iPhone mot radions högtalare så kommer den visa vilken låt som spelas upp!

Tekniken är ju inte ny, men har aldrig provat det förut, helt otroligt

EDIT: http://www.tuaw.com/2008/01/07/make-your-iphone-listen-to-your-radio-and-tell-you-whats-pla/

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-01-08 15:18

Låter spännande, måste testas

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-01-08 16:09
Ursprungligen av killerbob1975:

hur kan man installera det i telefonen? finns det att ta ned genom installer?

Ja det finns i installer under multimedia

toppen. helt sjukt hur detta funkar. sett det på sony/ericsson lurar. mkt imponerande

Hoppas bara att man utvecklar detta lite mer nu och gör ett riktigt snyggt gränssnitt

Erica Sadun är grym, hon har jobbat rätt hårt på detta. Det ska förstås putsas mera, men att det bara fungerar är imponerande jobb av henne.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-01-08 16:35

Har testat detta nu på min lur. Verkar dock som det inte vill fungera. Den spelar in musiken i drygt 5sec sen ansluter den till servern någon sekund innan allt stängs ner och man hoppar tillbacks till menyn. Har för övrigt firmwall 1.0.2

tror det är så att man måste ha wifi uppkopplad. alltså funkar inte att gå direkt från viloläge och köra programmet, telefonen måste först få kontakt med nätet.så var det för mig iallafall.

Ursprungligen av killerbob1975:

tror det är så att man måste ha wifi uppkopplad. alltså funkar inte att gå direkt från viloläge och köra programmet, telefonen måste först få kontakt med nätet.så var det för mig iallafall.

Funkar bra med EDGE för mig.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-08 21:56

Himmel vad kul. Otroligt att det fungerar så bra, det lät som ett skämt

  • Medlem
  • 2008-01-09 01:09

För mig spelas musiken in, ganska länge, ca 20sec. Sedan kommer "Finished recording. Contacting server". Men ingenting händer efter det. Borde inte en symbol spinna vid WIFI-mätaren så att man vet att den hämtar info? Inget sådant för mig iaf.

Det vill sig inte för mig heller... Varken beta1 eller beta2. Jag har firmware 1.0.2.

Jag tror inte det fungerar rätt om man har 1.0.2 helt enkelt. Och Erica testar inte längre för 1.0.2: Why I don’t write for 1.0.2 any more

tycker dock att nya uppdateringen som kom idag funkar sämre

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-09 22:11

Min man har uppdaterat Listen i sin telefon och jag ser att programmet fått en ny icon, en lila.

Jag tror nog att jag väntar med att uppdatera på min iPhone, jag gillar den gröna iconen bättre!

Ä, jag kunde inte hålla mig från att uppdatera - och sen så matchar ju den lila färgen till iTunes-symbolen också . . .

Senast redigerat 2008-01-09 22:25

Jag uppdaterade den också!

  • Medlem
  • 2008-01-10 07:20

Fick programmet att funka ett par gånger igår, tack för tipset Patrik!

Måste säga att programmet hänger telefonen lite då och då. Blir äpplet och den startar om.
Någon mer som har haft problem med detta?

japp händer då och då för mig med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-11 10:55

Första bra anledningen till en upgrade från 1.02?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-11 12:45

Det är faktiskt helt sjukt alltså. Igår i skolan snackade jag och en kompis om iPhones och jämförelser med "vanliga" mobiltelefoner och han nämnde att det enda han saknar i iPhone från hans Sony Ericsson K810i är funktionen Track-ID (som alltså är samma sak som denna). Och så sitter man där mitt i natten och råkar in i olika trådar på 99.se och vips så ser man att det nu finns en sådan funktion till iPhone. Helt underbart faktiskt. Istället för att, som på andra mobiltelefoner, få vänta på att tillverkaren skall komma på alla användbara saker att slänga in i mobilen blir detta nu en orgie av bra-att-ha-funktioner. Allting som alla någonsin saknat i en mobiltelefon skapas mer eller mindre som en applikation till iPhone. Grymt!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-11 14:03
Ursprungligen av Occhino:

Allting som alla någonsin saknat i en mobiltelefon skapas mer eller mindre som en applikation till iPhone. Grymt!

Jag håller med

Erica har tillfälligt tagit Listen offline: Listen is off-line

For now the Listen proof-of-concept is off-line. I applied to Gracenote a while ago for a developer license and have been waiting for them to respond. All further Listen development depends on the Gracenote licensing, who are probably off at CES and Macworld.

Fungerar Listen fortfarande för er?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-17 07:42

Nej, det fungerar inte
http://ericasadun.com/?p=143

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-17 07:53

http://ericasadun.com/?p=143#comment-1304
Our Partner Sony Ericsson has been at the forefront of integrating this type of functionality and has integrated the results into their store, and into recommendations. Their implementation provides many of the functions you have asked for in your comments here and I urge you all to check out their handsets.

Stephen White, VP at Gracenote vill att vi ska kolla in Sony Ericsson i stället. Byta ut våra iPhones? Hmm, jag tror inte det

Inga nyheter om Listen??? Hade varit grymt att ha...!

Finns kanske en chans att den dyker upp som en app i juni.
Att man får betala för "tjänsten".

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-28 10:35

Sök på trackid +iphone på google så hittar du ett program.. Glömt bort vad det heter dock, kanske hette TrackId

  • Medlem
  • 2008-09-13 17:52

nån som fått tag i nåt nytt som är som trackid

Bevaka tråden