Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför 1.1.2?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-08 00:36

Är det någon poäng med att uppgradera från 1.1.1 till 1.1.2? Vad vinner man?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 07:40
  • Medlem
  • 2008-01-08 20:50

Tackar!

Tror ni man kan vänta med att uppgradera till 1.1.2 efter en ev. 1.1.3 release?
Som det står nu så om man vill uppgradera en 1.1.2 OTB (efter man nergraderat till 1.1.1 och jailbreakat) så skall man inte använda sig av "shift+" utan trycka på "uppdatera" i Itunes.
Vissa tror att vid en ev. 1.1.2 unlock så skall man ha telefonen så orörd som möjligt och därför inte instalera oktoprep m.m.
Men om 1.1.3 krävs (vilket det gör) för en 1.1.2 unlock så kan man ju inte uppdatera till 1.1.2 efter "1.1.2 Unlock hacket" har kommit ut, för då är det ju 1.1.3 som iTunes vill uppdatera till.
Hur går era tankar och funderingar på detta?
1.1.3 verkar inta vara så långt borta nu.

Ursprungligen av The_Morgue:

Vissa tror att vid en ev. 1.1.2 unlock så skall man ha telefonen så orörd som möjligt och därför inte instalera oktoprep m.m.

Fast hur har dom tänkt få in upplåsningsprogrammet i så fall? För att göra det måste man ju göra aktivering + jailbreak och det i sin tur går bara om man först går ner till 1.1.1 och sen upp till 1.1.2 med oktoprep.

Vad gör oktoprep egentligen?
Man kanske ska gå från 1.1.1 till en 1.1.2 Unlock mha en annan typ av oktoprep för att ändra secpack så att den blir unlockad.

Ursprungligen av The_Morgue:

Vad gör oktoprep egentligen?

Den gör någon ändring så att det går att genomföra aktivering och jailbreak när man kör 1.1.2. Exakt hur det går till vet jag inte, om det är symlink-tricket eller något annat. Men det är en förberedelse man måste göra, eftersom 1.1.2 inte går att aktivera och jailbreaka på något annat sätt.

Ursprungligen av The_Morgue:

Man kanske ska gå från 1.1.1 till en 1.1.2 Unlock mha en annan typ av oktoprep för att ändra secpack så att den blir unlockad.

Varför då? Det är ju två separata saker som inte direkt har att göra med varandra. En upplåsning handlar om att skriva om baseband, medan oktoprep bara hjälper till för aktivering och jailbreak, och det rör inte baseband alls.

Jajustja!
Borde ju bara vara frågan om en ny typ av Anysim som man kan köra direkt i 1.1.2.

Jag är övertygad!
Ska ge mig på att uppgradera min 1.1.2 OTB från 1.1.1 ikväll!!!

1
Bevaka tråden