Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.2 OTB med StealtSIM och äldre Vodafone kort, fungerar ej!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har jailbreakat en 1.1.2 OTB till 1.1.2, jag nedgraderade och sedan upp igen och jailbreakade. Men det fungerar inte med mitt Vodafonekort, det är alltså Telenor men det är kanske 4 år gammalt, ev. äldre så det står Vodafone på det. Kan det vara det som gör att min iPhone inte fungerar, åldern???

När jag sätter i kortet utan StealthSIM så står det "locked SIM", sätter jag StealthSIM framför så står det No SIM....

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-06 18:57

Ett Simkort från 2000 är inte samma simkort från 2006. Sim korten har ändrats lite genom åren även om dom fungerar med dom flesta mobiler. Om du har ett gammalt kort prova att beställa ett nytt. iPhone är väldigt kräsen på vilket sim kort du använder. Kanske pga att du kan endast köpa en iPhone låst till ett visst sim kort.

//Rob

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-07 19:11

Jag har själv ett två år gammalt vodafone sim kort, funkar fin fint med Stealthsim.
Iphone OTB 1.1.2

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-07 21:17

Har du kollat så att du har klippt till ditt kort rätt då? Många brukar få detta problem när de inte klippt till riktigt. Har du provat med något annat kort i än ditt gamla Vodafone?

Nytt Telenorkort kom igår och nu lirar det, mitt förra kort fick jag när Vodafone köpte Europolitan så det var inte purfärskt, men nostalgiskt var det så det räckte...

• Medlem
  • Lycksele
  • 2008-01-15 12:30

Har samma problem fick det inte att funka först så fixade nytt simkort så lirade allt men sen skulle jag instalera "service" för att kunna slå av/på edge så tappade den kortet och fick no sim, tar jag bort stealthsim så får jag fram locked sim men med stealth så får jag bara no sim, har avinstalerat service men vet inte va det kan vara kan nån inställning i edge som gör att den tappar kortet?

gjorde en återställning och upplåsningsprocessen igen men samma sak, kan "service" ha förstört stealthsim på nått sätt?

kör jag stealthsim med at&t kortet funkar allt så det är "kontakt" genom stealthsim, kör jag mitt halebopkort(som är fyra dagar gammalt) utan stealth så funkar det och jag får att det inte är ett godkänt kort men kör jag stealth+halebop får jag bara no sim.

Senast redigerat 2008-01-15 13:47
1
Bevaka tråden