Jag behöver era råd, vad jag borde göra. Lämna in min iMac för reparation, eller bida tiden, för Leoparden är orsaken till allt strul?
Det är idag exakt en månad kvar på Garantin på min Imac.
Vid köpet den 9/2/07, tyckte affären Humac att jag även skulle köpa Office 2004. 1500:- och Photoshop Elements 4.0 950:- laCie 320GB Backupdisk 1800:- Uppgraderade Quick Time till Pro 285:- samt senare köpte iLife08 jag tror jag betalade 750:-.
Efter köpet och installationen av Leoparden, dessutom minst 10 ominstallationer som rekomenderats i olika trådar, så är det väldigt lite som fungerar. Är det Leo som är orsaken till att följande saker inte funkar eller är iMacen trasig:
Quick Time Pro, är inte längre Pro
Photoshop krachar alltid när det är någon minut kvar på nerladdningen(med en svart blink) Skivan är inte smutsig.
Jag har läst i fler trådar att Office 2004 bara är skräp
Safari krachar hela tiden med mycket badbollar
Köpta program som Pixelmator, iMage Trixs krachar nästan varje gång man använder dem.
Igår testade jag Gimp ett 30 tal gånger som jag blev mycket impad av och förmodligen kommer att köpa, men det krachade varje gång.
Det som retade mig mest var att efter installationen av Leo så försvann alla häftiga Fonts som Wingdings 2-3 Dingbats. Jag både gillar och behöver massor av de utsirliga ornamenteringar. men det är rena grekiskan att försöka gå in i Mac-Fonts och köpa och ladda ner dessa. Apple borde i alla fall inte råna mig på de som var med i Tigern, men det gjorde dom.
Mitt första försök att göra min hemsida slutade med att två URL är iflätade i varandra. Idag när jag lärt mig så funkar nya sidan, men det är fortfarande två olika länkar iflätade i varandra. Är det jag, eller Leo, eller fel på iMacen.
Apple tycks mjölka oss kunder på pengar, till ingen nytta.
Vad tyder mina rader på.
Tack för svar