Som ni förstår så är skärmen större på MBP 17" men det finns andra skillnader som man inte kan läsa om någonstans, de är få men de finns, detta är vad jag har erfarit, efter ha haft både 15" och 17" MBP det senaste halvåret:
17" MBP
+ Stor skärm, otroligt med full HD
+ Väldigt bra ljud i högtalarna, klarar av att spela på hög volym
+ Blir inte så varm, därmed inte mycket fläktljud
+ DVD-enheten är tystare
+ Bränningarna blir mycket bättre., de funkar helt enkelt till det dem skall med olika skivor
+ Hög hastighet på grafikkortet
- Storleken, klumpig
- Skärmen är inte så ljus
- Om man lägger sig med datorn i knäet, så faller skärmen ner, vilket som är mycket irriterande
15" MBP
+ Liten och smidig, perfekt bärbar dator
+ Skärmen är väldigt ljus med LED, kan i stort sett användas som lampa
+ Om du lägger dig i sängen och lutar datorn emot knäet så stannar skärmen där den är, den fälls inte ner
- Skärmen är inte så stor, upplösningen inte så hög
- Ljudet i högtalarna är inte bra, och man kan inte ha särskilt hög volym
- Blir extremt varm, och ibland går fläktarna på högvarv (kanske ett problem som bara jag hade?)
- DVD enheten låter väldigt mycket när den läser skivor
- Bränningen har vart urusel, har haft olika sorters skivor, DVD filmer osv slutar att funka i mitten av filmen och liknande saker, även backuper av spel har inte fungerat
- Nedgraderat grafikkort
Allmänt så känns 15" som en mer bärbar dator, men för det MBP klarar av i prestanda osv känns 17" mer rätt, för man behöver hög upplösning för att kunna hålla på med redigering på ett enkelt sätt , sedan för mig har 17" funkat mycket bättre, kanske är av ren tur?
Ni får gärna återspegla era åsikter