Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon eos plåta direkt till datorn (Leopard)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Canon Eos 5D och Macbook med Leopard och vill på något sätt koppla ihop dator med kamera så att när jag tar en bild så dyker den upp i datorn. Nån som har fått det att fungera eller som vet hur man gör?
Jag försökte installera Canons programvara som medföjlde kameran, men lyckas inte riktigt. Det verkar ostabilt med Leopard vissa av programmen i sviten verkar inte ens starta.
Snälla hjälp med tips

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-01-02 17:35

Det är Canons programvaror som gäller. Kolla så att du har senaste versionerna!

http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=DownloadIndexAct

Men jag har redan laddat ner och installerat de senaste programvarorna men det verkar ändå inte funka med Leopard... Nån som fått det att fungera fullt ut egentligen?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-02 17:52

Själv använder jag ''Digital Photo Professional'' och ''EOS Capture'' vilket är nerladdat från Canon och det fungerar med Leopard, för mig iaf

För att få det att fungera så måste du starta ''Digital Photo Professional'' och sen klicka på tools och välja ''start eos capture''

Tänk dock på att du måste ställa in på kameran, så att Kommunikation-inställningen är ''datoranslutn.'' och inte ''skriv ut/ptp''

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-01-02 17:46

Jag får det att funka med min 1Dsmk3.....vad är det som inte funkar? Utility....DPP eller vad?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-01-02 17:57

Jag använder EOS Utility, DPP (och hela mappen CameraWindow)

Har ni leopard installerat och ändå får det att fungera med 5D att plåta direkt till datorn?
Problemet verkar vara att kameran inte ens mountas. Kopplar in kameran, sätter på den och osx leopard reagerar inte ens, det borde det väl göra...?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-01-10 21:32

Jag plåtar med 1dsmk3, och har inga problem. Kan testa med en 5D från jobbet imorgon om du vill.

Gärna det hade varit hyggligt.

Kör med capture one...

• Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-01-11 01:59

Går det att få in bilden direkt i Aperture på något vettigt sett? Eller kanske iPhoto i alla fall?

• Avstängd
  • International user
  • 2008-01-11 09:33
Ursprungligen av p2d:

Går det att få in bilden direkt i Aperture på något vettigt sett? Eller kanske iPhoto i alla fall?

Läs här: http://www.apple.com/se/pro/techniques/aperture/tethered.html

• Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-01-11 11:04

Verkar lovande! Tack så mycket!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 23:18

Funkar inte...

...för mig heller. Har en 5D, kör på OS X 10.5 (Leopard) på en Intel MacBook Pro. Verkar som "Camera Window" har problem att gå igång. Får tvångsavsluta (programmet svarar inte. /MH

• Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-02-03 23:28
Ursprungligen av mh:

...för mig heller. Har en 5D, kör på OS X 10.5 (Leopard) på en Intel MacBook Pro. Verkar som "Camera Window" har problem att gå igång. Får tvångsavsluta (programmet svarar inte. /MH

Jag har inte hunnit prova själv ännu.. Men har du uppdaterat EOS Utility? Finns på Canons hemsida

1
Bevaka tråden