Först å främst - Stena mig inte för att jag inte fattar.:)
Jag har just skaffat mig en jailbreakad 1.1.2 med stealthsim, tror jag det är.
Den funkar alldeles utmärkt att ringa och ta emot samtal med.
Jag har Telenor.
Men -
Jag får inte Safari att funka. Vad tusan ska jag göra för att kunna komma ut på nätet?
---
Kan någon vänlig själ förklara för mig hur WiFi funkar. Vad krävs, kostar det datataxa osv? Jag har ingen koll alls.
---
När jag försöker hämta något från Installer, så får jag alltid beskedet "Ingen host".
Ska det vara på det här viset, ja då verkar det tyvärr som att iPhone kanske inte är något för mig. Vore tristt. Hur gör ni andra?
---
Om jag mot förmodan skulle lära mig allt detta och kanske till och med få det att funka. Då har jag en fråga. När ni andra hämtar program, spel osv. Vad/Var gör ni det? Via USB eller går ni direkt från iPhone?
Om ni gör det direkt från er iPhone. Lägger ni då in det i installer och s a s går den vägen. Eller vaddå?
Kan det vara så enkelt att om man som jag har Telenor, så är det ingen bra ide att ha en iPhone? Måste man ha Telia med Edge?
Många frågor blev det.
Men jag lovar - jag är uppriktigt och ödmjukt tacksam om någon ville bringa lite klarhet i mina problem/funderingar. Skulle så gärna vilja lära mig att använda denna kanontelefon fullt ut. Eller åtminstone en bit ditåt.
Vänligen svara inte att jag ska söka på Google. Jag lovar, jag har gjort det, men har trots det inte fått all den info jag skulle behöva.
trevlig kväll
Nicke