Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ingen ringsignal...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-09 23:29

plötsligt har min ringsignal slutat fungera, den vibrerar endast. Jag har testat alla möjliga delar men inget tycks fungera. Till och med tangentljudet är borta trots att jag aktiverar respektive avaktiverar det...
Signalen går däremot fram om jag har hörlurarna inkopplade, märkligt.
Finns det ngn som kan hjälpa mig med problemet?
Buggen eller felet kom efter jag installerat iToner, tror jag :">

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-09 23:50

telefonsignalen fungerar endast med lurarna i...

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-01-10 00:14
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-10 12:37

så underbart trevlig med detta forum, allt fungerar. Tack så mkt Rasmus

Blir så iriterad på detta fel. Tycker att apple borde tänt på detta å satt dit en plugg eller nått som skyddar mot damm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 23:37

Är det bara jag som inte får tillbaka ljudet i högtalaren genom att tvätta rent i hörlursutgången?!
Ljudet i min högtalare försvann för några dagar sedan, varpå jag har gjort allt (tvättat rent i hörlursutgången, reset, restore, oneSim, virginize och nu senast uppdatera till 1.1.2). Jag fick tillbaka det en kort stund efter en reset, men lika oväntat som det dök upp, försvann det några minuter senare. Riktigt skumt!

Ursprungligen av fieldy:

Är det bara jag som inte får tillbaka ljudet i högtalaren genom att tvätta rent i hörlursutgången?!
Ljudet i min högtalare försvann för några dagar sedan, varpå jag har gjort allt (tvättat rent i hörlursutgången, reset, restore, oneSim, virginize och nu senast uppdatera till 1.1.2). Jag fick tillbaka det en kort stund efter en reset, men lika oväntat som det dök upp, försvann det några minuter senare. Riktigt skumt!

Jag måste ju bara fråga om det mest uppenbara, om du inte har kommit emot ljudlöst-switchen överst på iPhones vänstra sida?

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-12-02 16:02
Ursprungligen av theplague:

Jag måste ju bara fråga om det mest uppenbara, om du inte har kommit emot ljudlöst-switchen överst på iPhones vänstra sida?

Haha, tack! Det var ju en gammal ledtråd, men ljudlösheten höll på att göra mig tokig! iPod funkade till externa högtalare, likaså timern, likaså Drunkalizer, osv. Men ringsignalen, klickljuden, och majoriteten av apps funkade inte alls. Tokigt! Jag visste inte ens att det fanns en fysisk muteknapp, men den här ledtråden sparade mig iaf digert arbete med omformattering och liknande

Ursprungligen av tinsun:

Haha, tack! Det var ju en gammal ledtråd, men ljudlösheten höll på att göra mig tokig! iPod funkade till externa högtalare, likaså timern, likaså Drunkalizer, osv. Men ringsignalen, klickljuden, och majoriteten av apps funkade inte alls. Tokigt! Jag visste inte ens att det fanns en fysisk muteknapp, men den här ledtråden sparade mig iaf digert arbete med omformattering och liknande

Här kan du då kanske hitta lite annat nyttigt: http://manuals.info.apple.com/en_US/iPhone_User_Guide.pdf

Samma problem här. Ljudet har kommit och gått senaste dygnet, just nu fungerar det. Alla ljud (musik, ljudeffekter, lås på/av etc) fungerar med headphones i men inte när jag plockar ut dem. Fattade inte vad det beror på. Inga direkta ledtrådar heller

1
Bevaka tråden