Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man installera customize på 1.1.2?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-02 14:25

Hej!
Jag har en fullt fungerande 1.1.2 (hackad på 1.1.1 o sedan uppdaterad)

Jag undrar om jag kan installera customize på min 1.1.2 utan brick?

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-01-06 13:48

Jag undrar detsamma!

Ursprungligen av _Zeem_:

Hej!
Jag har en fullt fungerande 1.1.2 (hackad på 1.1.1 o sedan uppdaterad)

Jag undrar om jag kan installera customize på min 1.1.2 utan brick?

Är customize säkert numera?
Har ju läst om så jävla mycket problem ang customize. Har man lyckats lösa alla buggar och krångel?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-11 20:01

Har en jailbreakad med senaste programvara och senaste allt. Custumize och Summerboard funkar kanon.

  • Medlem
  • Säffle
  • 2008-01-12 12:49

Kompisens 1.1.1 sabbade den totalt iaf...

Jag har en 1.1.2 (ur lådan) och använder både Customize och SummerBoard utan några som helst problem!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-20 23:26

Jag har ett problem med Summerboard, alla Ikoner byts inte ut med themets ikoner. Så som Telefon ikonen t.ex. Nån som vet hur man löser det?

Ursprungligen av Glue:

Jag har ett problem med Summerboard, alla Ikoner byts inte ut med themets ikoner. Så som Telefon ikonen t.ex. Nån som vet hur man löser det?

Alla mina byts inte heller ut, men det är alltid samma ikoner som inte byts ut oavsett vilket tema jag använder så jag vet inte om det kanske är så att dessa ikoner inte "kan" bytas ut..(?):tveksam:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 13:46
Ursprungligen av Pain Reaper:

Alla mina byts inte heller ut, men det är alltid samma ikoner som inte byts ut oavsett vilket tema jag använder så jag vet inte om det kanske är så att dessa ikoner inte "kan" bytas ut..(?):tveksam:

alla ikoner kan bytas ut. se till att ikonerna i temat heter samma som på er iPhone. ett sätt kan vara att ändra språket i iPhone'n till engelska. ett annat och bättre sätt att lösa problemet på är att gå in i var/root/library/summerboard/themes/icons och döpa om ikonerna till samma namn som de skall associeras till. alltså döp om Phone.png till Telefon.png etc. tänk på att stava exakt likadant bara.

vart läggs teman ?

tjena , jag har tatt hem ett 10 tal teman (Customize) , men jag hittar dom inte sedan ? har ett program som heter SMBprefs , där inna finns orginal teman men alla som jag tar från installer , varf kommrt dom ?

Ursprungligen av doggenikke:

tjena , jag har tatt hem ett 10 tal teman (Customize) , men jag hittar dom inte sedan ? har ett program som heter SMBprefs , där inna finns orginal teman men alla som jag tar från installer , varf kommrt dom ?

Customize har inte teman som tex SummerBoard har.. Customize har olika temabilder/ljud för de olika ikonerna/symbolerna/funktionerna på iPhone..

tex så kan du få så att mobilen spelar upp visselmelodin från Kill Bill när du knappar in din låskod.. Eller Byta ut den tråkiga röda lilla bubblan som kommer upp när du fått ett SMS eller ett missat samtal mot en trevlig blå bubbla med små symboler på (bara ett exempel)..

Vill du ändra själva temat på mobilen föreslår jag SummerBoard, använder själv SummerBoard och Customize utan några som helst problem (iaf på min 1.1.2 "ur lådan")..

Hoppas detta hjälper iaf lite grann

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-02 17:04
Ursprungligen av m1kke:

alla ikoner kan bytas ut. se till att ikonerna i temat heter samma som på er iPhone. ett sätt kan vara att ändra språket i iPhone'n till engelska. ett annat och bättre sätt att lösa problemet på är att gå in i var/root/library/summerboard/themes/icons och döpa om ikonerna till samma namn som de skall associeras till. alltså döp om Phone.png till Telefon.png etc. tänk på att stava exakt likadant bara.

Har lyckats ändra allt förutom Väder och Inställningar.. antar att det har med Ä att göra.. vet du hur man kan fixa det? jag testade både med Ä och A utan att dem byts

Ursprungligen av Glue:

Har lyckats ändra allt förutom Väder och Inställningar.. antar att det har med Ä att göra.. vet du hur man kan fixa det? jag testade både med Ä och A utan att dem byts

Skriv "Weather" och "Preferences"

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-01-29 13:36

Sådärja, nu har jag också installerat Summerboard och Customize, Summerboard fungerar utmärkt. Bara man gör som man ska så är det nog inga problem.

Jag använder en 1.1.2 OOB.

Senast redigerat 2008-01-29 14:04

felpost..

  • Medlem
  • Lerum
  • 2008-05-15 10:55

Innan hade jag version 1.1.1 men så uppdaterade jag allt med ZiPhone till 1.1.4 och nu vill inte Costumize starta? Det funkade ju så bra förut, helt värdelöst att uppdatera från 1.1.1, eller vad säger ni?

Ursprungligen av Filipp:

Innan hade jag version 1.1.1 men så uppdaterade jag allt med ZiPhone till 1.1.4 och nu vill inte Costumize starta? Det funkade ju så bra förut, helt värdelöst att uppdatera från 1.1.1, eller vad säger ni?

Finns spaltmeter skrivet om det i forumet. Costumize fungerar inte på 1.1.4
ännu. Det finns beta - som är mycket instabil. Kolla deras hemsida när ny version för 1.1.4 kommer.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-01-06 14:31

Customize eller Summerboard (1.1.2 OOB)?

Har försökt leta efter liknande trådar men har inte hittat någon.

Jag har läst hit och dit att det blir problem med både Customize och Summerboard, men har inte läst särskilt mycket om vilka firmwares detta är tillämpligt på.

Vilket av dem ska jag välja? Eller ska jag välja något alls?

Är mycket osäker och vet inte hur jag ska göra.

EDIT: den är såklart jailbreakad.

1
Bevaka tråden