Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod vid byte från PC till Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-08 22:54

Hej,

Kommer inom kort att byta datasystem från PC till Mac. Hur kommer min iPod att reagera när jag pluggar in den i Mac:en? Kommer Mac att känna igen den och hitta de filer jag har på den, eller måste jag räkna med att behöva formatera den...?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-08 23:52

Du måste formatera om den, annars kommer den inte att fungera med Macen.
Så alla dine filer som finns på iPoden nu kommer att försvinna.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-09 00:12

OK!
Tack för svar!
Då vet jag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 00:46

Bränn ned på CD/DVD...

Hej,

Bränn ned de låtar du har på din iPod och ladda sedan enkelt in dem i din nya Mac, formatera sedan iPoden i Macen och ladda upp igen de låtar du vill synka med iPoden. Busenkelt! Speciellt i en Mac...

Ursprungligen av loj:

Hej,

Kommer inom kort att byta datasystem från PC till Mac. Hur kommer min iPod att reagera när jag pluggar in den i Mac:en? Kommer Mac att känna igen den och hitta de filer jag har på den, eller måste jag räkna med att behöva formatera den...?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-11 14:19

Vad är det här för 2001-svar??? Det är inga problem att använda en pc-formatterad iPod i mac:en! Tvärtom funkar dock inte.

Använder du autosynk kommer dock låtarna ändå att försvinna från iPoden.

Däremot så kan du inte uppdatera den i mac om du har den formaterad i windowsformat.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-15 21:44
Ursprungligen av the-falken:

Däremot så kan du inte uppdatera den i mac om du har den formaterad i windowsformat.

Helt rätt, det glömde jag. Bra att du fick med det!

Då hakar jag på detta eftersom mitt problem liknar detta. Jag har fått ärva en gammal ipod 10 gb av min son, och den har suttit i windows tidigare. Den startar fint och jag kan bläddra i alla menyer utan problem, så det verkar som om den fungerar. Problemet är att den dyker varken upp på skribvordet eller i iTunes, så jag vet inte riktigt hur jag skall återställa den, om det nu är det jag behöver göra. Jag använder FireWire för att ansluta den till datorn.

Jag har en Quicksilver 933 mhz och kör Leopard.

Någon som har nåt tips?

Ursprungligen av mauserman:

Då hakar jag på detta eftersom mitt problem liknar detta. Jag har fått ärva en gammal ipod 10 gb av min son, och den har suttit i windows tidigare. Den startar fint och jag kan bläddra i alla menyer utan problem, så det verkar som om den fungerar. Problemet är att den dyker varken upp på skribvordet eller i iTunes, så jag vet inte riktigt hur jag skall återställa den, om det nu är det jag behöver göra. Jag använder FireWire för att ansluta den till datorn.

Jag har en Quicksilver 933 mhz och kör Leopard.

Någon som har nåt tips?

Jag svarar på mitt eget inlägg eftersom jag fått det att fungera nu. Jag lånade en usb-kabel istället, då dök iPoden snällt upp på alla möjliga ställen, så nu kan jag återställa den. Fantastiskt att den gamla tegelstenen fungerade över huvud taget, jag var lite skeptisk faktiskt.

1
Bevaka tråden