Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod vid byte från PC till Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-08 22:54

Hej,

Kommer inom kort att byta datasystem från PC till Mac. Hur kommer min iPod att reagera när jag pluggar in den i Mac:en? Kommer Mac att känna igen den och hitta de filer jag har på den, eller måste jag räkna med att behöva formatera den...?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-08 23:52

Du måste formatera om den, annars kommer den inte att fungera med Macen.
Så alla dine filer som finns på iPoden nu kommer att försvinna.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-09 00:12

OK!
Tack för svar!
Då vet jag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 00:46

Bränn ned på CD/DVD...

Hej,

Bränn ned de låtar du har på din iPod och ladda sedan enkelt in dem i din nya Mac, formatera sedan iPoden i Macen och ladda upp igen de låtar du vill synka med iPoden. Busenkelt! Speciellt i en Mac...

Ursprungligen av loj:

Hej,

Kommer inom kort att byta datasystem från PC till Mac. Hur kommer min iPod att reagera när jag pluggar in den i Mac:en? Kommer Mac att känna igen den och hitta de filer jag har på den, eller måste jag räkna med att behöva formatera den...?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-11 14:19

Vad är det här för 2001-svar??? Det är inga problem att använda en pc-formatterad iPod i mac:en! Tvärtom funkar dock inte.

Använder du autosynk kommer dock låtarna ändå att försvinna från iPoden.

Däremot så kan du inte uppdatera den i mac om du har den formaterad i windowsformat.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-15 21:44
Ursprungligen av the-falken:

Däremot så kan du inte uppdatera den i mac om du har den formaterad i windowsformat.

Helt rätt, det glömde jag. Bra att du fick med det!