Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bättre alarmklocka?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 12:20

hade länge använt min ipod som väckarklocka när jag uppgraderade till en iphone.. tyvärr tycker jag att väckarklocka funktionen i telefonen är sämre än i min gamla ipod (som jag inte har kvar).. anledningen är att man inte kan välja att vakna till musik utan måste ha en ringsignal..

dom senaste månaderna har jag därför vaknat till en ilsken liten ljudslinga som går om och om igen.. kanske ett löjligt I-landsproblem men det vore betydligt bättre att kunna använda musik. är inte precis en morgonmänniska och behöver all hjälp jag kan få..

Finns det något extra "alarm-program" till iPhonen som börjar spela musik en viss tidpunkt? eller kan man på något annat sätt få telefonen att göra detta?

Jag kör iToner http://www.ambrosiasw.com/utilities/itoner/. Där kan man lägga in mp3or som ringsignaler, och funkar även att använda dem som väckarsignaler med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 12:55

verkar inte funkar då min telefon är 1.0.2 men tack ändå.. någon som vet om något program?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-10 15:07
Ursprungligen av secsec:

verkar inte funkar då min telefon är 1.0.2 men tack ändå.. någon som vet om något program?

Hjälpte min pappa som har 1.0.2 att fixa costum ringsignal. Funkade skitbra, även som alarnsignal..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-13 17:21

Jag använder programmet SendSong som skickar mp3 låtar dit ringsignalerna ligger. Efter att ha gjort det så kan jag nu vakna till tonerna av Enya varje morgon med den vanliga alarmklockan!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-25 01:50

Fungerar SendSong på1.1.2?

Använder du mac kan du även, skicka låtar via garageband, till din iphone. Skrev lite mer om det här. http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/228782-egen-ringsignal-i-iphone.html

1
Bevaka tråden