Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man få telefonen att alltid vakna i Springboard?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-01-13 00:03

Hur skulle telefonen bete sig utifrån de olika lägen den kan hamna i "Sleep" från?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-13 09:40

När någon ringer mej "startar" jag inte Telefon, jag svarar genom att dr slidern (samma som man väcker den med), och när jag lägger på somnar iPhonen direkt. Ingen chans att trycka på Home....
Oavsett önskemål så är svaret för närvarande "nej", men önskemålet finns hos flera....

  • Medlem
  • 2008-01-13 11:59
Ursprungligen av kenjon:

När någon ringer mej "startar" jag inte Telefon, jag svarar genom att dr slidern (samma som man väcker den med), och när jag lägger på somnar iPhonen direkt. Ingen chans att trycka på Home....
Oavsett önskemål så är svaret för närvarande "nej", men önskemålet finns hos flera....

jo, det gör du väl?! (startar "telefon")

Om det ringer väljer du att starta "telefon" och svara med ett gemensamt tangenttryck (slide). Du kan också låta bli att starta "telefon" om du inte vill svara.
Ska du prata måste du starta "telefon" oavsett hur du gör det.

Eller är det olika "telefon" du ringer och svarar med?

Ok, när man bara har svarat i telefonen borde ju iPhone starta där man slutar sin sista session.
Men om man slutar sin session på ett särskilt ställe - sms, safari, installer etc - är det ju SJÄLVKLART att det är där man hamnar när man börjar använda den igen! Något annat vore lustigt.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-13 13:29

Jag tycker att det är rent absurt att du försvarar begränsad valmöjlighet, på vilket sätt hade du lidit om Apple fört in en funktion att alltid komma till springboard för dom som ville det?

Ursprungligen av imported_cruZZade:

Jag tycker att det är rent absurt att du försvarar begränsad valmöjlighet, på vilket sätt hade du lidit om Apple fört in en funktion att alltid komma till springboard för dom som ville det?

Tja, det är trots allt det som gör att många gillar Apples produkter; enkelheten. Ska man ha ett sådant val för varje funktion blir telefonen lika nedkluttrad med val som en Linux-installation.

Det passar inte alla, det är sant, men måst allt hela tiden passa alla? Apple säljer uppenbarligen jäkligt mycket trots, enligt vissa, produkter med begränsad funktionalitet. Och är inte det den optimala valfriheten, att kunna välja en annan telefon om man inte trivs med hur iPhone fungerar?

  • Oregistrerad
  • 2008-01-13 14:02
Ursprungligen av Leftrustle:

Tja, det är trots allt det som gör att många gillar Apples produkter; enkelheten. Ska man ha ett sådant val för varje funktion blir telefonen lika nedkluttrad med val som en Linux-installation.

Det passar inte alla, det är sant, men måst allt hela tiden passa alla? Apple säljer uppenbarligen jäkligt mycket trots, enligt vissa, produkter med begränsad funktionalitet. Och är inte det den optimala valfriheten, att kunna välja en annan telefon om man inte trivs med hur iPhone fungerar?

Tycker du på allvar att: "Always wake to springboard: On/Off" skulle göra iPhone överplottrad av inställningar? Man måste ju ändå ha rätt att kritisera sämre implementerade funktioner, vad är det för mening att enbart rosa en produkt; det är snarare utvecklingshämmande. iPhone är en underbar telefon, men det finns en hel del tillkortakommanden som skulle tämligen enkelt kunna fixas. Mycket gör den väldigt bra, men en del andra saker gör t.ex. SE bättre.

  • Medlem
  • 2008-01-13 16:41
Ursprungligen av imported_cruZZade:

Jag tycker att det är rent absurt att du försvarar begränsad valmöjlighet, på vilket sätt hade du lidit om Apple fört in en funktion att alltid komma till springboard för dom som ville det?

Löjligt. Jag försvarar inte funktionen, jag försöker förstå den.

Jag förstår däremot inte hur man kan vilja att telefonen alltid ska vakna i Springboard. Jag kan förstå att man vill det när man har blivit uppringd, men inet annars.

Apple har ju ett sätt att hantera saker som är "the Apple way, like it or leave it". Det kan man ju ha synpunkter på... Ibland är det inte speciellt bra om man inte lägger om hela sitt arbessätt, men ofta är det faktiskt mätbart bättre än alternativen.
Ta att programmens menyrads placering är i skärmens överkant i stället för i programfönstrets som ett lysande exempel.

I det här fallet finns det en klar logisk konsekvens i beteendet hos telefonen. Att be om att telefonen ska starta i Springboard gör det opraktiskt att ha den inställd på autosleep efter en minuts inaktivitet eftersom man så skulle behöva börja om när man mailar, sms:ar, surfar, smurfar etc och man har funderat lite för länge.

Om man betraktar telefonen som den dator/PDA den faktiskt är och rensar sinnet från invanda föreställningar så klarnar det.

jag tycker att telefonen självklart ska starta var man låste den, hur roligt skulle det var att behöva klicka sig in i iPoden varenda gång man ska byta album trots att man låst den i iPod-läget. det blir onödiga klick helt enkelt. sen kan jag hålla med om att om telefonen är låst och nån ringer så behöver den nödvändigtvis inte gå in i telefon-delen. är ju stor skillnad på telefon och tex mail osv. telefonen känns lite mer "flyktig" och inget du behöver återgå till. det är mina 2 cent om saken iaf.

Senast redigerat 2008-03-01 15:58
Bevaka tråden