Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Internethastighet på iPhone?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-13 22:54

Finns det någon internetsida där man kan testa hastigheten på Internet - och som fungerar på iPhone?

Senast redigerat 2008-01-14 17:11
Ursprungligen av Eva:

Finns det någon internetsida där man kan testa hastigheten på Internet - och som fungerar på iPhone?

Testa den här sidan, såg en snubbe köra den testen på sin iPhone, och medelresultatet ligger på kring 100kbps-150kbps, och då räknat i kilobit. För honom tog det 54 sekunder att ladda hem 1mb, med edge.

http://www.bandwidthplace.com/speedtest

Hoppas det funkar, jag väntar fortfarande på min iPhone...

Testade 2 gånger hemifrån precis där jag inte har den bästa mottagningen dock.
Fick 122.8kbit resp 121.5kbit.

Nu ska man ta dessa med en nypa salt då de inte ligger i sverige. På min 100Mbit lina tex, fick jag 1.1 Mbit.

Ursprungligen av petterf:

Testade 2 gånger hemifrån precis där jag inte har den bästa mottagningen dock.
Fick 122.8kbit resp 121.5kbit.

Nu ska man ta dessa med en nypa salt då de inte ligger i sverige. På min 100Mbit lina tex, fick jag 1.1 Mbit.

Skulle tro att det har med att göra att det är en fil på 1mb som gör att de feta linorna inte hinner komma upp i hastighet. De är redan klara innan de ens startat, typ! Fick 2,87mbits på min 24/2.5...

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-17 13:38

Jag fick 426,14 kilobits per second
52,02 kilobytes per second
(vad nu det innebär:tveksam: )
på mitt airportnätverk hemma

Ska testa med min NMT-router sen för att se skillnaden.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-01-17 15:26

Jag fick:
1.09 megabits per second och
133.56 kilobytes per second

Ursprungligen av Andbert:

Jag fick:
1.09 megabits per second och
133.56 kilobytes per second

Kan ni testa med GPRS och Edge också? Vore intressant att jämföra olika varianter och operatörer för att se om det skiljer nåt, dessutom få reda på hur slött man egentligen surfar...

Finns en hel del olika tester, men jag tycker den bästa är iNetwork Test for iPhone.

Fick 203 kbps med Telia EDGE i vilket fall som helst. Precis som det står på hemsidan så verkar det vara en medelhastighet på 211 kbps, så då fick jag ganska bra med andra ord

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-21 17:56

494 kbps med nmt-router

Hur kan det stämma? Samma hastighet som hemma på bredband. Jag fattar ingenting!

Jag fick 203 kbit på den.

1
Bevaka tråden