Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor kring installer och sources

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den 1.1.2 jag skaffat har en del sources och categories inlagda. Hur gör jag för att lägga till ytterligare sources, apps osv?
Sker det per automatik på något sätt eller hur funkar det?

Hur gör jag om jag vill ändra bland ikonerna? jag har en del spel inlagda, detta gör att jag har två "sidor" på skrivbordet. Jag skulle gärna vilja ha en icon kallades games där jag kan samla mina spel. Hur gör jag?

Hur gör jag om jag vill ändra ikonernas utseende? Jag såg någons ("Kia..nånting")s skrivbord. Riktigt snyggt. Skulle vilja ha likadant. Kan man fixa allt detta genom installer?
(Jag har PC.)

När jag drar, zoomar på någon bild i photoalbumet, så hoppar bilden tillbaks till ursprungsutseendet då jag är klar. Går det på något sätt att zooma i telefonen för att sedan spara ändringen?

Nicke

Ingen som vill vara bussig att försöka hjälpa mig?

Ursprungligen av NickeNano:

Den 1.1.2 jag skaffat har en del sources och categories inlagda. Hur gör jag för att lägga till ytterligare sources, apps osv?
Sker det per automatik på något sätt eller hur funkar det?

Hur gör jag om jag vill ändra bland ikonerna? jag har en del spel inlagda, detta gör att jag har två "sidor" på skrivbordet. Jag skulle gärna vilja ha en icon kallades games där jag kan samla mina spel. Hur gör jag?

Hur gör jag om jag vill ändra ikonernas utseende? Jag såg någons ("Kia..nånting")s skrivbord. Riktigt snyggt. Skulle vilja ha likadant. Kan man fixa allt detta genom installer?
(Jag har PC.)

När jag drar, zoomar på någon bild i photoalbumet, så hoppar bilden tillbaks till ursprungsutseendet då jag är klar. Går det på något sätt att zooma i telefonen för att sedan spara ändringen?

Nicke

För att lägga till sources går du inte på Installer, Sources, Edit, Add och så skriver du inte din nya source. Det kommer nya program från de sources du har men för andra lägger du till nya.

Det finns ett program som heter Categories som gör som namnet låter, delar upp det du vill i kategorier. Får du genom en Source

Du kan ändra ikoner genom att använda programet Springboard, då byter du temat på hela skrivbordet. Annars kan du göra egna ikoner men det har jag inte mycke visdom om, finns trådar här på 99 iaf.

Inte vad jag vet

1
Bevaka tråden