Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenors font?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker telenors font är så snygg, letat o letat men har inte hittat den. Jag har kollat med Whats that font också.

SNälla hjälp mig!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-15 15:18

Det är en font som inte går att köpa, den är utvecklad exklusivt för Telenor. Finns nån sajt nånstans där han som gjort den har sin portfolio där det står har jag för mig.

Aha, aj fan. Den är så snygg Men du vet ingen liknande?

Skisser finns på Magnus Rakengs hemsida.

Jag tycker nog att DIN MittelSchrift 1451 både är lite snyggare och känns mer "äkta" eller hur man nu ska förklara känslan.

Saxat från Linotype:
The abbreviation "DIN" stands for Deutsches Institut für Normung (The German Institute for Industrial Standards). In 1936 the German Standard Committee settled upon DIN 1451 as the standard font for the areas of technology, traffic, administration and business.

The Committee chose a sans serif font because it was thought to be legible, straightforward, and easy to reproduce. They did not expect the font would be used for advertisements and other "artistically oriented" purposes. Nevertheless, because DIN 1451 has been seen all over Germany on signs for town names and traffic directions, this font became familiar enough to make its way to the palettes of graphic designers and advertising art directors.

Despite disagreement about its aesthetic qualities, the contemporary digital version of DIN 1451 has been adopted and used by designers in other countries as well, solidifying its worldwide design reputation. Try it out for signage, magazine layouts, book covers, or flyers. DIN 1451's industrial heritage makes it surprisingly functional in just about any application.

Om du trots det vill ha ett snitt som är mer likt det du frågar efter så kanske Min-Two är bättre.
Inte riktigt lika mjukt dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-20 14:35

DIN är riktigt snygg, men finns det någon kursiv skärning på den?

var hittar jag DIN? Sjukt clean!

langa ett PM till mig om du har nå tips, tackar

1
Bevaka tråden