- A Milton
- Medlem ●
- Umeå
Usch. Jag håller på att känna mig helt sjukt laddad inför morgondagen.
Heh, jag läste det först som att du blivit sjuk, tur att det inte var så, inte annat än att du fått SteveFeber (kanske något för Roger Åberg att skapa? ).
Jag är också pepp, det ska bli kul. Räknar inte med att det blir lika häftigt som förra årets keynote (som verkligen var en milstolpe som folk kommer att prata om länge), men jag ser fram emot trevlig samvaro!
Oj, det var verkligen seriöst och ambitiöst organiserat och arrangerat på MacPub i Umeå! Anmälan och sponsrade snacks och allt. Imponerande!
Japp, det är 99mac i Umeå det! Tredje vakan på drygt ett års tid faktiskt, plus ett gäng macpubar gör nog oss till Sveriges aktivaste macintresserade
Japp, det är 99mac i Umeå det! Tredje vakan på drygt ett års tid faktiskt, plus ett gäng macpubar gör nog oss till Sveriges aktivaste macintresserade
Låter mycket trevligt. Keep up the good work!
Postade just detta i en annan tråd, men det är lite relevant för oss:
Hmm, iPhone Alley påstår att dom ska sända live!
iPhone Alley: Macworld 2008 Keynote Live Video Stream
Kan dom verkligen lyckas med det? Har dom smugit in en kamera på riktiga keynoten? Eller har dom tillgång till satellitsändningen till London?
Macrumors hävdar att det kommer att finnas en förinspelad version av keynoten tillgänglig på Apples websida.
Jag tror du missuppfattat det. Det handlar inte om en förinspelad version, utan om att det som visas är redan inspelat och inte live. Keynoten är ju på morgonen i USA och videon läggs ut först på eftermiddagen enligt Apples hemsida.
Det är det jag syftar på i mitt inlägg ovan där jag just länkade till Apples hemsida.
Jo, det är en bra fråga. Men dom verkar säkra på sin sak. Dom kanske fått tillgång till satellitsändningen och streamar ut den?
Hursomhelst: Hur påverkar det oss? I så fall skulle vi behöva sitta på plats i Bio Abelli klockan 18.00. Men det känns som lite sent att börja ändra planerna nu. Så vi kanske väntar in Apples keynote ändå? Men tänk om den kommer först vid midnatt?
Nu ska vi se, hur gör man sånt här smart? Mest troligt är att att Apple lägger ut sin ström vid en tidpunkt mellan kl 22 och 02 svensk tid (eventuell klippning, omkodning, lunchpaus för teknikerna, sadism riktad mot äppeltillbedjare). Mindre troligt är att Alleykillarna lyckats lura åt sig tillgång till satellitsändningen. Än mindre troligt är att de befinner sig på plats och har med sig en liten kamera. Men någon av dem kanske har offrat ett öga och opererat in kameran i huvudet. Allra mest troligt är att vi, oavsett, kommer att vänta ända tills det börjar kännas fånigt och/eller tröstlöst.
En möjlighet är ju att bevaka eventuell realtidsbevakning på någons laptop, fr o m 18.30 på Rött. En annan möjlighet är Complete Sensory Lockdown tills vi kan barrikadera oss på Abelli. Och... Jag vet inte! Jag har just tryckt i mig lunch och är inte så snabbtänkt.
Vad är det som talar emot att det kommer att bli som det alltid brukar bli? Dvs att Apple lägger upp keynoten i princip så fort den har visats live för de med tillgång till satellitsändningen?
Vad är det som talar emot att det kommer att bli som det alltid brukar bli? Dvs att Apple lägger upp keynoten i princip så fort den har visats live för de med tillgång till satellitsändningen?
Fast vad menar du med att det alltid brukar bli så?
Vi hade denna vaka för ett år sedan och då kom sändningen ut vid ungefär kvart i tolv när folk precis var på vippen att ge upp.
Vi hade även en WWDC-vaka i somras och var kvar till klockan var över ett på natten innan vi gav upp utan att få någon videoström alls. Det visade sig att videoströmmen kom ut först vid halv fyra på natten den gången.
Så jag skulle nog inte påstår att det "alltid brukar bli" direkt efteråt, på senare tid har det inte varit så.
Du har så rätt, jag var lite väl kategorisk i mitt påstående. Jag har haft det stora nöjet att se keynotarna live via satellit de senaste 2,5 åren och antog (dumt nog) att keynotandet för dödliga (som jag nu återigen har blivit) var på samma sätt som förr i tiden.
Jag har haft det stora nöjet att se keynotarna live via satellit de senaste 2,5 åren och antog (dumt nog) att keynotandet för dödliga (som jag nu återigen har blivit) var på samma sätt som förr i tiden.
Vilken lyx! Näe, det är tyvärr inte som det var förr, vi brukar minnas med en tår i ögat hur det var för riktigt länge sedan när det till och med sändes live och vi satt i HUMlab
Jag siktar på att vara på Rött kl 21.00 ca. Jag antar att ni är kvar där vid den tiden?
Du kan ringa mig på 0705772329 eller skicka ett SMS så får du veta om vi är kvar på Rött eller har dragit till museet redan.
Det gäller förstås alla andra också, som kanske blir sena till Rött.
Om inte vet du ju var du ska gå.
Ett tips till er som blir sena är att undvika sidor som 99.se, apple.com, och absolut inte använda era Atom/RSS-läsare efter klockan 18.
Jag skulle vilja säga att man skall undvika allt vad internet och TV och telefon heter för att vara på den säkra sidan.
Den som trotsar reglerna och råkar få veta något har fullständig tystnadsplikt, annars blir det spöstraff.
Ett tips till er som blir sena är att undvika sidor som 99.se, apple.com, och absolut inte använda era Atom/RSS-läsare efter klockan 18.
Något säger mig att jag kommer att få mer jobb gjort då än någonsin annars