Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB skrivardelning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag brukar kunna hantera nätverket på kontoret, men då det gäller USB-skrivardelning går jag bet.

Någon som i punktform vill de några tips?

>Ackiboa
Hur menar du? Vad är problemet?
Jag har inga större problem med USB-skrivardelning när jag kör Airport.
Min skrivare Epson är ansluten till G4:an via USB.
Har skrivardelning påslagen i båda maskinerna.
När jag sitter med iBooken i knät i annt rum väljer jag USB-skrivardelning i inställningar, min skrivare dyker upp i nätverksskrivare och jag väljer den.

Sen är det bara att skriva ut önskat dokument.

tyvärr så verkar den tappa inställningarna ibland så jag får välja om skrivaren, men det är inget större problem.

Jag hittar helt enkelt inte någon skrivare på nya iMacen trots att jag har ett TCP/IP-nätverk.

Jaså du har fått den nu

Det var knepigt, svårt att förklara, min skrivare dyker upp under "lokalt nätverk". Och jag tror säkert att du läst igenom hjälpanvisningarna "dussintals ggr".
Skall kolla vidare...

Ackiboa, hur har du konfigurerat det?

1. Appletalk-nätverk?
2. Skrivardrivrutiner på båda datorerna?
3. USB Skrivardelning installerat och igång?
4. Har du delat ut en skrivare?
5. Kan du inte ansluta till en skrivare?

Många frågor, men det gör det lättare att förstå vad problemet är och att förstå denna diskussion i framtiden...

Citat:

Skapades ursprungligen av: iBib:
Ackiboa, hur har du konfigurerat det?

1. Appletalk-nätverk?
2. Skrivardrivrutiner på båda datorerna?
3. USB Skrivardelning installerat och igång?
4. Har du delat ut en skrivare?
5. Kan du inte ansluta till en skrivare?

Många frågor, men det gör det lättare att förstå vad problemet är och att förstå denna diskussion i framtiden...

Här följer mina svar:

1. Ja
2. Ja, jag kan skriva ut från båda datorerna om jag kopplar skrivaren direkt till repektive Mac. Dvs en i taget.
3. Ja
4. Jag får upp min skrivare i USB-skrivardelning på den dator som för tillfället är kopplad med skrivaren.
5. Nej, och jag har gjort som det står i Hjälpfilen. jag frågar mig vad Grannskap är i sammanhanget.

Jag har System 9.2.2 på båda Macarna. Det står i Hjälpfilen att Nätverket måste köras över TCP/IP om USB-skrivardelning ska fungera. Jag har provat det också.

Tack för vänligheten.

1
Bevaka tråden