Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 uppgraderar baseband

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... som väntat.

Se här för en kort förklaring varför uppdatering av baseband är så viktigt.

Om man läser runt på Hackintosh forumet så är dom nära att låsa upp 1.1.3 redan nu! Till helgen sitter vi nog med 1.1.3

Första rapporterna berättar att de som låst upp 1.1.1-telefoner som sedan uppdaterats till full upplåsta 1.1.2 verkar kunna använda 1.1.3.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Första rapporterna berättar att de som låst upp 1.1.1-telefoner som sedan uppdaterats till full upplåsta 1.1.2 verkar kunna använda 1.1.3.

Länk?

Ursprungligen av theplague:

Länk?

Postar så fort det finns en. Det mesta händer på IRC-kanaler just nu.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-15 22:29
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Första rapporterna berättar att de som låst upp 1.1.1-telefoner som sedan uppdaterats till full upplåsta 1.1.2 verkar kunna använda 1.1.3.

Nice! Menar du helt utan att göra om AnySim? Jag har en 1.0.2>1.1.1>1.1.2, så då kanske jag kan köra direkt till 1.1.3 utan problemas? Lär ju vänta tills det är sjukt bekräftat dock. Vore ju lite kul om alla de som sitter på 1.1.2 OOB kunde få börja ringa också...

Ursprungligen av Jalle_G:

Betyder detta att det inte kommer gå att låsa upp OTB 1.1.2 telefoner med denna uppdatering?

Nej, snarare är det ett steg på vägen att låsa upp OOB 1.1.2-telefoner, eller rättare sagt bootloader 4.6.

Ursprungligen av koze:

Nice! Menar du helt utan att göra om AnySim? Jag har en 1.0.2>1.1.1>1.1.2, så då kanske jag kan köra direkt till 1.1.3 utan problemas? Lär ju vänta tills det är sjukt bekräftat dock. Vore ju lite kul om alla de som sitter på 1.1.2 OOB kunde få börja ringa också...

Processen för de som låser upp OOB 1.1.2 när det väl kommit ut uppdaterade verktyg kommer nog inte vara mycket annorlunda jämfört med att låsa upp en 1.1.1-telefon.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Nej, snarare är det ett steg på vägen att låsa upp OOB 1.1.2-telefoner, eller rättare sagt bootloader 4.6.

Okej, vad behövs mer?

Betyder detta att det inte kommer gå att låsa upp OTB 1.1.2 telefoner med denna uppdatering?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-15 22:27

Shit vad smutt om de lyckas knäcka den så fort! Trist bara att det inte var något smarrigt som man inte visste sedan läckan tidigare om 1.1.3.

Niklas hur ser det ut, kan man uppdatera en upplåst 1.1.1 med anySIM till 1.1.3 utan problem?

Ursprungligen av Patrik D:

Niklas hur ser det ut, kan man uppdatera en upplåst 1.1.1 med anySIM till 1.1.3 utan problem?

Nej, även om de första rapporterna pekar mot att det kommer gå går det just nu inte alls att göra det.

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-01-15 23:57

jag har en 1.1.1 som var jailbreakead.. råkade uppdatera till 1.1.3 när jag skulle göra den till 1.1.2.. nu e jag fucked.. tacksam för all hjälp

Ursprungligen av yoda72:

jag har en 1.1.1 som var jailbreakead.. råkade uppdatera till 1.1.3 när jag skulle göra den till 1.1.2.. nu e jag fucked.. tacksam för all hjälp

Tråkig situation.
Ja, tyvärr, för tillfället är du helt utan telefon och hjälp. Men det borde inte dröja mer än någon dag innan någon ställt samman en bra guide över hur du åtminstone kan komma åt iPod/kalender/web-delen av din iPhone. Räkna med betydligt längre tid för att få tillgång till telefondelen igen.

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-01-16 00:10

skulle en turbo eller stealth sim fixar telefon delen på min 1.1.3 lur då?

Ursprungligen av yoda72:

skulle en turbo eller stealth sim fixar telefon delen på min 1.1.3 lur då?

Nej. Det är bekräftat att de inte fungerar med telefoner som fått 1.1.3 installerat.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 02:39
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Nej. Det är bekräftat att de inte fungerar med telefoner som fått 1.1.3 installerat.

Var har du läst det?

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 09:32

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=23307

"Only thing I can think of is that what some of the companies selling Turbosim solutions could have been doing was using a legit ATT prepaid Sim ID that was activated with Iphone plan and send that Sim ID to the Phone and maybe Apple blacklisted all those know Sim ID's and maybe only Itunes version 7.6 checks that blacklist ever time you dock your Iphone and if you Sim ID is discovered to be blacklisted then it deactivates your phone.

Or the only reason you were able to use your Rogers Sim + Turbo Sim might have been because you jailbreak your iphone and most of the jailbreak programs out there automatically replace the lockdown file.

Because Turbosim still requires the Iphone to be activated somehow either by Apple or by having a modified lockdown file."

Är det så det fungerar med turbosim? Har ingen erfarenhet själv. Ser ju mörkt ut för fortsatt användning av det i sånt fall =(

Det verkar råda stor förvirrinig både här och på Hackintosh forumet om nya 1.1.3. Dels för att alla har olika firmwares på sina telefoner just nu, dels för att många använder StealtSIM m.m. Och för att en del har köpt upplåsta telefoner i Frankrike och Tyskland.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-16 10:54

Hej. Bara för att hänga med lite och veta hur när det blir möjligt jag ska uppgradera min iphone. Jag köpte en 1.1.1 som va hackad/crackad/jailbrekad :). Min fråga är hur vet jag hur det är hackad? Jag råkade vid ett tillfälle crasha telefonen och fick köra en restore via itunes, la in 1.1.1 och jailbreaka den och då funka mitt teliakort direkt så simhacket fanns kvar efter restore. Är det basebandet som är hackat? om jag nu skulle säg uppgradera till 1.1.3 eller 1.1.2 ersätts då det befintliga basebandet med ett nytt som ej är hackat? (förstår ju att den inte kommer funka med ex teliasim försöker bara förstå hur det funka) Många frågor hoppas ni kan hjälpa. tack

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 14:23

Det är just det som är problemet. För många som inte skriver vad dom har, läser inte vad andra har skrivit eller svarar på någons post utan att citera och då blir det rätt snabbt rörigt.

Just nu ser det ut så här:
Olåsta iPhones från Orange/T-Mobile har inga problem att uppgradera. Man måste kanske göra en enkel restore så ska iPhonen vara olåst igen.

Hackade 1.0-1.1.1 iPhones fungerar inte längre precis som med 1.1.2.

Som jag har förstått det så gäller tyvärr samma sak för alla iPhones med Kingsim, StealthSIM, TurboSIM m.m. eftersom dom utnyttjade en "bug" i iPhonen. iPhone kollar vid uppstarten sim kortet 2 gånger och TurboSIM korten ger en fake id. Efter det tog det riktiga kortet över och iPhone kollade inte kortets ID. Verkar som Apple har ändrat det och kollar ID hela tiden. Då fungerar fake korten inte längre.

Det går heller inte att nedgradera till 1.1.1 eller 1.1.2 (om det nu gäller endast basebandet eller hela firmwaret är inte 100% säkert ännu).

//Rob

1
Bevaka tråden