Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När får vi 1.1.3?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 19:53

Steve sa att det släpps idag som update men jag undrar om alla runt om i världen får den samtidigt? Hur var det med 1.1.2 releasen? Vill ha mina nya funktioner!!

Den har funnits i iTunes i ett par minuter nu.

är väl inte så smart att uppdatera än?

Ursprungligen av generuss:

är väl inte så smart att uppdatera än?

Nej, inte om man har låst upp telefonen.

Misstänker att man kan våga uppdatera om man använder StealthSIM, TurboSIM eller liknande. Dock lär man tappa jailbreak, hur aktiveringen ser ut kollar folk på just nu.

Ska bli kul att när vi kan uppdatera! Uppdateringen är verkligen intressant!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 20:41

wheeee. nu ligger 1.1.3 på luren =D
inte så värst grymma funktioner men ganska gött med mass sms iallfall. Skönt att customiza springboard utan att jailbreaka. jaja allt gick smärtfritt iallfall.
(har olåst fransk iphone så ni bör nog inte testa riktigt än) =(

Fungerar upplåst iPhone utan iWorld nu?

Jedsler. Fungerar din telefon nu utan att du behöver köra Jailbreak och installera iWorld. Som jag har behöft på min upplåsta tyska telefon?

Vänligen
Patrik

Ursprungligen av aTallMacUser:

Jedsler. Fungerar din telefon nu utan att du behöver köra Jailbreak och installera iWorld. Som jag har behöft på min upplåsta tyska telefon?

Vänligen
Patrik

Du bör nog klargöra om du har en upplåst eller olåst lur.
Jag tolkar det som snubben har en iPhone han köpt i frankrike som säljs olåsta.
Samma sak för dig, fast du köpte en i tyskland under veckan de såldes olåsta där?

Hej!
Jag har en officiellt upplåst iPhone från T-Mobile (för €999). Så jag vill gärna kunna köra den utan att behöva jailbreaka den.
/Patrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 21:28

jag har en officielt upplåst fransk iphone
ska gräva fram svenska simkortet och testa (är i england nu).
postar igen om en stund med resultat.

Edit:
Hopp då testa man det då. Verkar tyvärr inte funka =( Eller det är annorlunda. Jag kan nu komma in på SMS och läsa dem jag har och komposera nya. Kan även gå in på telefon och få upp keypad. Men jag får ingen täckning. Ingen täckning och ingen operatörs logga heller. Jag har ett svenskt vodafone simkort, som är cirka 5 år gammalt nu. Undrar om det kan ha något med saken att göra?
Står bara No service. Kan tyvärr inte bidra med mer hjälp eftersom jag inte kan få tag på ett annat simkort på ett tag =(

Ska se om jag kan få tag på en polares schweiziska sim. De hade samma problem som med svenska. Så funkar hans borde dom svenska funka. Uppdaterar när jag kan.

Senast redigerat 2008-01-15 21:42

Tackar! Väntar spänt på resultat.

Prova att ringa till telefonen efter en reboot med svenskt SIM kort. Den ska då krascha. Du ska inte heller kunna öppna SMS-applikationen om du har SMS där inne.

Vänligen
Patrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 21:44

fan va jag suger på det här med forum. kanske hade vart bäst med nytt svar så ni kan se att jag faktiskt svarat.... jaja titta lite längre upp

Såg ditt svar nu
Ok, det låter både bra och dåligt. Om du går in i inställningar, kan du nu säga att du är i Sverige? Förut fanns bara några länder med där.
/Patrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 22:49

ehh kalla mig dum men vart ser man det?
Jag har nu beställt ett nytt telenor simkort. tyvärr kommer jag inte kunna testa det före den 31 =(

Bara för att klargöra: innan update så fick jag täckning men kunde inte gå in i sms och inte heller nummer delen under telefon om jag minns det rätt (var ett tag sen jag testade). Nu efter update så kan jag gå in i alla delar av telefonen, se sms jag fått på mitt engelska nummer (då det sim kortet satt i), slå in nya nummer osv. Allt funkar förutom att det står No service där täcknings mätaren är i vanliga fall. Så Något har ändrats iallfall. Frågan är bara om det är mitt gamla sim som spökar. Läste nån tråd här att det kunde va ett problem ibland. Det som oroar mig är att jag hade Täckning innan patchen när jag testade.... Skumt detta. Nu får fan apple skärpa sig. har jag lagt 7500 på telefon fan ska den funka där jag vill!!! grrrr.... Har inte heller lust att slösa mitt enda support samtal för att komma till något call center i bangladesh där dom inte vet att den säljs olåst i frankrike... suck.

Håller med dig Jedsler helt och fullt!

Hur ser det ut under regional settings, finns sverige med där?

Lite oroväckande är det om du hade täckning innan 1.1.3 med svenskt SIM, men inte nu. Det kan ju vara att Apple lagt in ett (riktigt) lock på SIM-kort utanför officiella länder...

/Patrik

Om man köper en iPhone 1.1.3. ny från applestore idag, låser upp den mha nåt program på webben, och uppdaterar iTunes nästa gång det blir en update (inte den som kom idag!) och pluggar in sin Iphone, skiter sig allt då efter en update av iTunes?

Ursprungligen av WashedUp:

Om man köper en iPhone 1.1.3. ny från applestore idag, låser upp den mha nåt program på webben, och uppdaterar iTunes nästa gång det blir en update (inte den som kom idag!) och pluggar in sin Iphone, skiter sig allt då efter en update av iTunes?

För att förtydliga:

Att uppdatera iTunes påverkar inte iPhone.
iPhone 1.1.3 kan inte jailbreakas eller aktiveras.
iPhone 1.1.3 kan inte låsas upp.
Det är visserligen så att förhandsrapporter beskriver att så ska vara möjligt, men det är från folk som vet vad de gör när de grävet runt i uppdateringsprocessen.

Hej...
För alla oss som köpt en officiellt upplåst telefon i Tyskland/Frankrike så är 1.1.3 helt låst för att använda svenska (eller icke officiella länders) SIM-kort.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1342181&tstart=15

Detta är riktigt dåligt av Apple!!!

/Patrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 23:24

hänger inte riktigt med i din post, Köper du en 1.1.3 kan du nog inte låsa upp den på ett tag, om ens någonsin. Men om det skulle gå så väljer du själv om du vill updatera vid nästa update.

Menar du under international och regional format? Där finns en del länder typ Syd Afrika, Virgin islands, Zimbabwe, Singapore, Pakistan, Nya zealand, Malta, indien etc. Kan lista alla om det skulle behövas. Sverige står INTE med. Men det kanske bara är för att vi har liknande format till typ UK? Fast Irland har en egen också. Men Iphonen säljs väl knappast i alla dessa länder lixom? Eller är det det som är nästa lanserings fas? Men ska Iphonen komma till Pakistan innan Sverige då? (inget illa menat mot pakistan, känns bara som dom kanske har lite allvarligare problem att tänka på för tillfället än om dom ska köpa iphone....).
Kan inte heller hitta någon riktig lista med ALLA ändringar i updaten. Men det kanske dom aldrig släpper?

Okay, jag har ingen bättre koll på iPhone och jailbreaks och vad ni nu kallar det, så jag kollar bara läget. Kan man köpa en äldre iPhone då, jailbreaka upp den och ladda ner uppdateringarna som släpptes idag utan att det skiter sig med jailbreak-grejen?

>> Jedsler

Det verkar som om det inte spelar någon roll om det finns med Sverige där. Kollar på Apples support nu och det kan vara så illa att Apple har fixat buggen med SMS osv men har istället lagt in en spärr på att använda SIM-kort utanför de officiella länderna.

Håller koll på nätet nu, uppdaterar om jag får ny info.

Tack för hjälpen so faar!

/Patrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 00:26

GAHHHR DOM JÄVLARNA....... utbrott. Vill inte använda min jävla samsung i sverige =(

Hmm... nu händer det grejor igen.
Tydligen så har unlock server varit nere, nu verkar det som några har kört in 1.1.3 på sina officiella unlocked iPhones och fått igång SMS osv.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1342181&start=15&tstart=0

Väntar fortfarande på att någon ska skriva att de använder något kort från ett annat land...

Hoppet är inte ute än

/Patrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 00:57

en snubbe skriver luxemburg... Det finns ju inte med bland länderna iphonen sälj i... en gnutta ljus i denna mörka tunnel? Fortfarande ingen No service på mitt svenska. men kan som sagt vara simkortet också

>> Jedsler
La du tillbaka en backup på din telefon när du la in 1.1.3?
Det verkar som om det kan ställa till det med "No service"

Kan du prova att göra en "clean" restore?

/Patrik

Det finns vissa länder (som inte iPhonen säljs i) som har fungerat med 1.1.2 förr, men det verkar vara fler länder som fungerar klockrent med 1.1.3 nu, soom inte fungerade förr.

Vågar inte uppgradera min föränn jag vet att det fungerar med Svenskt SIM...

Men jävlar man sugen man e

/Patrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 01:09

jag gjorde en sync precis innan update, om det är det du menar. jag har postat på support forumet under nicket Xpodus. ifall du vill läsa vad dom svarar mig där.

Jag vill bara inte sabba nått så mitt engelska sim slutar funka. för asså om imei databasen inte var updaterad, varför kunde jag då updatera och sen använda mitt engelska sim? Ok det är visserligen Orange men Orange i england, inte frankrike.... Blä... du har lagt 999 euro och jag har lagt 750 euro ändå går man och darrar inför en update som borde vara SJÄLVKLAR att man ska få och ska funka klockrent. Fan vad jag tappar lusten att stödja apple. Synd bara att telefonen ska va så jävla grym så den är värd allt det här tjaffset.

Nu kör jag en restore på min telefon. Jag hoppas att detta gör att den blir upplåst och aktiverad. Det verkar som alla på Appleforumet har fått allt att lyckas, så varför ska sverige vara utan.

Uppdaterar när jag er färdig...

/Patrik

version 1.1.3 släpptes idag runt åttatiden, skulle just uppgradera en oktoprep:ad 1.1.1:a till 1.1.2, klickade på upgrade (då det stod 1.1.2 i menyn), avbröt för jag kände mig osäker genom att bara klicka upgrade i iTunes, och vips så stod där 1.1.3... *phew*, gjorde en alt+upgrade till 1.1.2 trots allt tack ock lov...

1
Bevaka tråden