Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur backar man från uppgraderad 1.1.3 till 1.1.1?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-01-16 19:56

jag råkade uppgradera min 1.1.1 till 1.1.3.. nu kan jag inte använda luren längre.. så min fråga, nån som vet nån bra guide för att downgrade till 1.1.1, så jag kan använda som ipod touch..

Beklagar att du fått problem.

Är det något speciellt man ska tänka på för att telefonen INTE ska bli 1.1.3?
Eller krävs det att man är aktiv för att den ska bli uppgraderad eller kan det ske per automatik om man inte håller koll? (Har 1.1.2)

Nicke

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-17 00:31
Ursprungligen av NickeNano:

Beklagar att du fått problem.

Är det något speciellt man ska tänka på för att telefonen INTE ska bli 1.1.3?
Eller krävs det att man är aktiv för att den ska bli uppgraderad eller kan det ske per automatik om man inte håller koll? (Har 1.1.2)

Nicke

Se till att meddela iTunes att inte söka efter uppdateringar automatiskt. Då slipper du problem med att du kanske uppdaterar av misstag. Detta gör du genom att gå in i iTunes, klicka på "Redigera" -> Inställningar -> Se till att rutan "Leta efter uppdateringar automatiskt" inte är ibockad.

Gör detta enkla och du kan känna sig säker.

Jag äger ingen iphone eller touch men vad jag har läst så måste man godkänna en uppgradering vilket användaren har gjort i det här fallet. När man kopplar in iphone/touch och kollar efter uppdatering så får man frågan om man vill uppdatera.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 22:34

Emmanuel har rätt. Den uppdateras inte utan att den frågar dig först.

Kan inte någon moderator göra en klibbig där det varnar att man inte ska uppdatera? Ifall folk inte är så insatta.

  • Medlem
  • 2008-01-16 22:43
Ursprungligen av Jedsler:

Emmanuel har rätt. Den uppdateras inte utan att den frågar dig först.

Kan inte någon moderator göra en klibbig där det varnar att man inte ska uppdatera? Ifall folk inte är så insatta.

Det finns andra trådar som handlar om det. Håll denna on topic.

Se Erica Saduns guide på TUAW, hon vet vad hon pratar om: Downgrading your 1.1.3 iPhone or iPod touch

Innan punkt 5 kan man behöva stänga av iTunes Helper App, det görs enklast via Aktivietskontroll.

  • Medlem
  • 2008-01-16 22:41
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Se Erica Saduns guide på TUAW, hon vet vad hon pratar om: Downgrading your 1.1.3 iPhone or iPod touch

Innan punkt 5 kan man behöva stänga av iTunes Helper App, det görs enklast via Aktivietskontroll.

Det finns ju förstås vissa förbehåll:

Ursprungligen av www.tuaw.com:

You won't be able to use your iPhone, however, as a phone but only as a glorified iPod touch.

Vilka sattyg det här skulle kunna leda till gäller att inte ha iphonen i dockan när man har vänner på besök som pillar med datorn haha

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-17 00:48
Ursprungligen av jonmannen:

Vilka sattyg det här skulle kunna leda till gäller att inte ha iphonen i dockan när man har vänner på besök som pillar med datorn haha

Vill man vara supersäker bör man nog inte ha det nej Men det är ju föga troligt att de skulle "halka" in hela vägen och bocka i den rutan för att automatiskt leta efter uppdateringar och sedan även råka godkänna att den skall uppdateras!

Eller så tar du det verkligen to the edge och säger upp bekantskapen med familj, vänner och vilka bekantskaper du nu kan ha. Då kan du nog känna dig ännu säkrare!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 01:01

"jonmannen: Vilka sattyg det här skulle kunna leda till gäller att inte ha iphonen i dockan när man har vänner på besök som pillar med datorn haha"

Sannerligen. Måste dessvärre ansluta mig till skaran som förundras över alla som uppdaterar direkt efter en release trots att de vet att telefonen måste aktiveras, jailbreakas, unlockas et.c.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-17 12:20
Ursprungligen av ptMAe:

sannerligen. Måste dessvärre ansluta mig till skaran som förundras över alla som uppdaterar direkt efter en release trots att de vet att telefonen måste aktiveras, jailbreakas, unlockas et.c.

Ja, jag tänkte precis samma tanke. Lika förvånad fortfarande över hur mycket folk som hela tiden "råkar" uppdatera till nya versioner som ännu inte går att få ordning på. Trots att det har varit såååååhääääääääääär mycket prat och varningar om att man inte skall göra det.

1
Bevaka tråden