Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tänkte ta med mig en iphone från USA och sälja i Sverige

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 14:17

Jag bor i USA men ska hem snart i några veckor för att hälsa på familj och vänner. Jag älskar min olåsta iphone men eftersom den är hackad har den inte någon garanti och jag tänkte att jag skulle finansiera en extra iphone (i fall den som jag har går sönder) genom att ta med mig en iphone 1.1.2 till Stockholm och sälja där...

Vad är bästa och säkraste sätt att sälja den? Är det bättre att öppna den, 'jailbreaka' och sälja den med nextsim, eller vill folk ha oöppnat? Hur mycket är rimligt att begära?

Tacksam för råd från folk som har gjort detta!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-16 19:10

Blocket.se eller Tradera.se är väl de ställen som du lättast (i princip garanterat) får sålt dem på. Verkar inte spela jättestor roll om de är oöppnade eller jailbreakade med SIM-lösning. Visst går ju de jailbreakade med SIM högre upp i priserna men å andra sidan har du ju då lagt ner mer på den.

Men visst är det uppskattat om du jailbreakar och slänger i ett NextSim, då brukar de gå för mellan 5000-6000 kr vad jag sett. En obruten brukar hamna på 4500-5500 kr.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 21:19

Tack för det! Jag har bott utomlands ett tag så har aldrig använt blocket eller tradera. Ska försöka med det.

Dessutom, får du med dig en 1.1.3-lur finns det inga garantier för att någonsin ska kunna låsas upp eller användas med turbosim etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 22:01

Just därför köpte jag några 1.1.2 förra veckan

Ursprungligen av PDE:

Just därför köpte jag några 1.1.2 förra veckan

fint.

1
Bevaka tråden