Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 Upplåst via hardware unlock!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-16 22:17

Som sagt dom har nu lyckats låsa upp 1.1.3 via en hårdvaru upplåsning, dvs öppna telefonen och pilla inuti..

Förhoppningsvis kommer snart ett software unlock, som alla kan använda.

Läs mer på: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?p=179506#post179506

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 01:24

Det är spännande i vilken ordning de tar det: 1.1.3 hardware unlock INNAN 1.1.2 (om man nu bortser från alla otaliga ...*sims på marknaden).

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-01-17 17:25

Dom har redan låst upp 1.1.2. Detta också genom en Hardware unlock.
Jag pratade med Ta_mobile (en av dom få som lyckats låsa upp 1.1.3) tidigare idag. Han ska visa sin iPhone med 1.1.3 (upplåst) Det ska bli spännnande, sedan håller dom på att kunna jailbreaka 1.1.3, dom har hittat lite fel i det nya firmwaret som kan vara till nytta.

Underbara nyheter! Ska bli riktigt kul att få uppgradera till 1.1.3! Många nya funktion som jag vill ha, och den verkar också förberedd för native apps.

Hur verkar det med att köpa en iPhone i USA nu och ta med hem, funkar det om man får tag på en 1.1.2 OOB? Med ett stealth sim el. dyl. såklart...

Har luskat runt på forumet, men får ingen direkt klarhet! Är orolig nu i.o.m. att en vän är i N.Y. och ska köpa en åt mig nästa vecka, krävs bara ett go ahead från mig, men är ju lite skitnödig nu med 1.1.3 OOB som väl kommer i omlopp snart...

Tacksam för alla tips!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 18:19
Ursprungligen av iTorsten:

Hur verkar det med att köpa en iPhone i USA nu och ta med hem, funkar det om man får tag på en 1.1.2 OOB? Med ett stealth sim el. dyl. såklart...

Har luskat runt på forumet, men får ingen direkt klarhet! Är orolig nu i.o.m. att en vän är i N.Y. och ska köpa en åt mig nästa vecka, krävs bara ett go ahead från mig, men är ju lite skitnödig nu med 1.1.3 OOB som väl kommer i omlopp snart...

Tacksam för alla tips!

OFF TOPIC mannen. Sök i forumet så hittar du nog. Finns en uppsjö med trådar som behndlar detta.

Ursprungligen av ptMAe:

OFF TOPIC mannen. Sök i forumet så hittar du nog. Finns en uppsjö med trådar som behndlar detta.

Har sökt i alla trådar på hela forumet, men hittar inget i klartext om det... Var inne på hackint0sh och kollade lite dock och där säger de att det ska vara lugnt om man får tag på en 1.1.2 OOB, bara man har 1.1.2 update-programvaran nedladdad. Det var bara det jag ville veta!

Och så värst off topic tycker jag inte att det var, det har ju trots allt med 1.1.3 att göra...
Men jag ber om ursäkt i alla fall! O:-)

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-17 18:59
Ursprungligen av iTorsten:

Har sökt i alla trådar på hela forumet, men hittar inget i klartext om det... Var inne på hackint0sh och kollade lite dock och där säger de att det ska vara lugnt om man får tag på en 1.1.2 OOB, bara man har 1.1.2 update-programvaran nedladdad. Det var bara det jag ville veta!

Och så värst off topic tycker jag inte att det var, det har ju trots allt med 1.1.3 att göra...
Men jag ber om ursäkt i alla fall! O:-)

Men du är fortfarande i helt fel tråd. Hade du bara öppnat ögonen lite så ser du att det finns en hel tråd om import av iPhones från USA, som till och med är sticky!

Be din vän köpa den så snart som möjligt för att minimera risken att du får 1.1.3.

Men du behöver antagligen inte gripas av panik om det är 1.1.3, det tar troligen inte lång tid innan det fungerar bra att köra med en sådan!

1
Bevaka tråden