Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har iSim för 1.1.3

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Stryker posten, men låter tråden leva eftersom det blev en diskussion.

Annonser får man betala för.

Admin

Ursprungligen av returdesign:

Kortet kommer att fungera med 1.1.3, bara telefonen är aktiverad/jailbreakad.

Är det garanterat? Inte dåligt i så fall! Får man fråga hur ni löser problemet med ständiga SIM-kontroller?

Det står inget på hemsidan skulle du kunna skriva mer information samt priser.

1.1.3 ? Ännu en skitsnackare...ingen har löst detta ännu.
Så du kan omöjligen säga att det funkar på en 1.1.3 ännu!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-16 16:52

Dvs när det går att jailbreaka och aktivera 1.1.3?

Ursprungligen av koze:

Dvs när det går att jailbreaka och aktivera 1.1.3?

Problemet med returdesigns annons (som väl borde vara under Säljes-forumet?) är inte jailbreak och aktivering, det är det att chip-baserad lösningar inte är kompatibla med 1.1.3. Anledningen är att Apple i och med 1.1.3 ändrat sättet att kontrollera att det sitter ett bra SIM-kort i telefonen.

Förtydligande:
Fram till version 1.1.2 kontrollerades detta endast två gånger i uppstarten av telefonen och under den tiden kunde chipet lätt ta över rollen som SIM-kort och lura telefonen. Men nu när det sker slumpmässiga (verkar det som) kontroller även när telefonen är igång kan inte chipet ta över rollen som SIM-kort efter varje gång den skulle göra det skulle man tappa kontakten med leverantör. Och om inte det var nog så finns det ytterligare saker i uppdateringen som innebär att chipen ändå inte verkar fungera om man sätter i dem, det verkar helt enkelt som om sättet de identifierar/lurar telefonen inte längre fungerar.

  • Medlem
  • 2008-01-17 12:07
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Problemet med returdesigns annons (som väl borde vara under Säljes-forumet?) ...

"Annonsen" är nu raderad.

Admin

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-16 22:39

Hmm...har fått griller i huvudet efter allt snack om 1.1.3.

Jag får min iphone på fredag som är köpt v 2 i usa så det är en 1.1.2. Och så har jag köpt ett StealhSim från Canda, kommer jag kunna jailbreaka den och lura den med simkoret!?

Ursprungligen av Palhson:

Hmm...har fått griller i huvudet efter allt snack om 1.1.3.

Jag får min iphone på fredag som är köpt v 2 i usa så det är en 1.1.2. Och så har jag köpt ett StealhSim från Canda, kommer jag kunna jailbreaka den och lura den med simkoret!?

Det är inte alltid så lätt, jag försöker verkligen hålla reda på det här nästan dagligen (är en del av ifun.se och får en hel del frågor) och jag blir förvirrad ibland. Det är lätt att förstå hur nya iPhone-ägare kan bli fundersamma på vad som verkligen gäller. Som regel gäller: Är man osäker är det lika bra att vänta.

Ja, det du vill göra går bra. Se bara till att inte uppdatera till 1.1.3 innan du verkligen vet att det kommer fungera som väntat.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-16 22:54

Aaa d e lite meckigt att hålla isär allt, kan ju inte sitta å nöta trådar hela dan fast man vill=)

Låter bra du, tack för svaret.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-16 22:59
Ursprungligen av Palhson:

Aaa d e lite meckigt att hålla isär allt, kan ju inte sitta å nöta trådar hela dan fast man vill=)

Låter bra du, tack för svaret.

Se till att avmarkera att iTunes skall leta efter uppdateringar automatiskt. Många har haft det valet markerat och av misstag uppdaterat.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-16 23:10
Ursprungligen av Occhino:

Se till att avmarkera att iTunes skall leta efter uppdateringar automatiskt. Många har haft det valet markerat och av misstag uppdaterat.

I promise..=)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 23:16

Är det testat så är det testat. Och det fungerar fortfarande då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 01:57
Ursprungligen av returdesign:

Får du tag på iphone 1.1.2, här jag det senaste iSim kortet som du kan ringa med direkt.
iSim är minst lika bra som den svarta Stealth, men mycket tunnare, behöver inte klistras heller..//...

"Bluff-SIM"-tiden är förbi för iPhone i och med 1.1.3. Nu tror i alla fall jag att det bara är en tidsfråga innan det kommer en mjukvaruupplåsning till 1.1.3.

http://www.hackint0sh.org/forum/forumdisplay.php?f=136

Men förstås....du behåller ju inte garantin...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-17 11:39
Ursprungligen av ptMAe:

Men förstås....du behåller ju inte garantin...

Men här har det ju samtidigt hävdats att det ändå inte går att lämna in den på garantin då de ser att ditt abonnemang inte är aktiverat hos AT&T, Orange, T-Mobile eller O2 och att de då tvärvägrar att laga den.

Men jag har inte hört något bekräftat om detta, är det någon som vet mer/själv har skickat in den på garanti?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 11:54
Ursprungligen av Occhino:

...Men jag har inte hört något bekräftat om detta, är det någon som vet mer/själv har skickat in den på garanti?

Från Applestore kommer världsgaranti på produkten, och denna gäller i ett år från köpetillfället, sålänge man inte modifierar telefonen på något sätt, d.v.s. modifierar FW antingen med hårdvaru- ELLER mjukvarumetoder.

Har svårt att tro att det skulle vara aktiveringen av abbonemanget som avgör om Apple servar den eller inte.

Dock kom jag nu på att det kan vara svårt att visa för Apple vart felet ligger om man inte aktiverat telefonen som det är meningen (signat ett abbonemang genom iTunes), med tanke på att man bara har haft tillgång till Aktiveringsskärmen och Emergency Call-funktionen innan...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-17 12:02
Ursprungligen av ptMAe:

Från Applestore kommer världsgaranti på produkten, och denna gäller i ett år från köpetillfället, sålänge man inte modifierar telefonen på något sätt, d.v.s. modifierar FW antingen med hårdvaru- ELLER mjukvarumetoder.

Har svårt att tro att det skulle vara aktiveringen av abbonemanget som avgör om Apple servar den eller inte.

Dock kom jag nu på att det kan vara svårt att visa för Apple vart felet ligger om man inte aktiverat telefonen som det är meningen (signat ett abbonemang genom iTunes), med tanke på att man bara har haft tillgång till Aktiveringsskärmen och Emergency Call-funktionen innan...

Det är inte världsgaranti på iPhone (precis som det inte var det för iPod från första början) och således kan man ju inte lämna in telefonen till Apple i Sverige. De kommer att säga att de inte lagar den eftersom den ännu inte säljs här (huruvida de kommer att göra det när den väl säljs här är osäkert).

Du måste alltså lämna in telefonen i det land där den är inköpt.

Gällande abonnemanget har det verkat som att det bara är rykten. Men det vore ju inte helt omöjligt att Apple vidtagit en sådan åtgärd som att snabbt och enkelt bara söka upp personen som lämnat in sin iPhone i AT&T's abonnemangsregister exempelvis. De vet ju mycket väl om att mängder av iPhones lämnar länderna där de säljs och körs med SIM-lösningar just för att garantin skall gälla.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-17 12:45
Ursprungligen av Occhino:

Det är inte världsgaranti på iPhone (precis som det inte var det för iPod från första början) och således kan man ju inte lämna in telefonen till Apple i Sverige. De kommer att säga att de inte lagar den eftersom den ännu inte säljs här (huruvida de kommer att göra det när den väl säljs här är osäkert).

Du måste alltså lämna in telefonen i det land där den är inköpt.

Gällande abonnemanget har det verkat som att det bara är rykten. Men det vore ju inte helt omöjligt att Apple vidtagit en sådan åtgärd som att snabbt och enkelt bara söka upp personen som lämnat in sin iPhone i AT&T's abonnemangsregister exempelvis. De vet ju mycket väl om att mängder av iPhones lämnar länderna där de säljs och körs med SIM-lösningar just för att garantin skall gälla.

Hur funkar det med kontantkort i de länder där den är släppt? Finns man fortfarande i operatörens register? Så är det ju inte här....
Dessutom tycker jag Apple gör en dundermiss.... om jag bor i USA och har en iPhone med AT&T-kort, åker utomlands för att jobba i ett år någon annanstans (t ex som forskare i Sverige), då kan jag inte skaffa ett lokalt abonnemang och använda min telefon!!! Så har ingen annan tillverkare det. Oavsett om modellen säljs i det landet eller ej! Fruktansvärt okonsumentaktigt. Som om man bara fick köra sin bil i de länder där samma modell säljs....

Ursprungligen av kenjon:

Dessutom tycker jag Apple gör en dundermiss...

Déjà vu, all over again.

  • Medlem
  • 2008-01-17 13:25
Ursprungligen av kenjon:

essutom tycker jag Apple gör en dundermiss.... om jag bor i USA och har en iPhone med AT&T-kort, åker utomlands för att jobba i ett år någon annanstans (t ex som forskare i Sverige), då kan jag inte skaffa ett lokalt abonnemang och använda min telefon!!! Så har ingen annan tillverkare det. Oavsett om modellen säljs i det landet eller ej! Fruktansvärt okonsumentaktigt. Som om man bara fick köra sin bil i de länder där samma modell säljs....

De amerikanska iPhoneanvändare som drabbas räknas nog i smådelar av promille.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-17 13:38
Ursprungligen av Baron:

De amerikanska iPhoneanvändare som drabbas räknas nog i smådelar av promille.

Tyvärr är det nog så...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-17 14:32
Ursprungligen av Baron:

De amerikanska iPhoneanvändare som drabbas räknas nog i smådelar av promille.

Jo, det var bara ett exempel. Men betänk när den släpps i Sverige? I mina kretsar är det väldigt vanligt att skaffa ett lokalt kontantkort när vi är utomlands. Men vi är väl inte representativa för Svensson.... å andra sidan är det väl inte Svenssons som kommer att köpa iPhone heller, kanske....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-17 14:36
Ursprungligen av kenjon:

Jo, det var bara ett exempel. Men betänk när den släpps i Sverige? I mina kretsar är det väldigt vanligt att skaffa ett lokalt kontantkort när vi är utomlands. Men vi är väl inte representativa för Svensson.... å andra sidan är det väl inte Svenssons som kommer att köpa iPhone heller, kanske....

Samma här. Alltid kontantkort utomlands om man ska stanna längre än ett par veckor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 15:56
Ursprungligen av kenjon:

Dessutom tycker jag Apple gör en dundermiss.... om jag bor i USA och har en iPhone med AT&T-kort, åker utomlands för att jobba i ett år någon annanstans (t ex som forskare i Sverige), då kan jag inte skaffa ett lokalt abonnemang och använda min telefon!!! Så har ingen annan tillverkare det. Oavsett om modellen säljs i det landet eller ej! Fruktansvärt okonsumentaktigt. Som om man bara fick köra sin bil i de länder där samma modell säljs....

Fast du får ju samma problem om du köper en låst telefon i Sverige också.

Ursprungligen av flojon:

Fast du får ju samma problem om du köper en låst telefon i Sverige också.

Förvisso, men när det gäller andra mobiltelefoner i Sverige så har du iaf möjlighet att köpa dom upplåsta.

  • Medlem
  • 2008-01-17 14:40

Jag gör också så. Men jag tror dels inte att vi är representativa, dels att det där med utlandssamtal är något branschen kallt räknar med kommer att bli billigare när olika bolag samarbetar eller köper varandra. I alla fall så billigt att "Svensson" inte kommer att tycka att det är värt besväret att böka med kontantkort.

1
Bevaka tråden