Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska tecken faller bort i Explorer

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-04-11 17:43

Jag har haft det här problemet förut någon gång, men jag kommer inte ihåg hur jag löste det. En vän till mig fick nyss samma problem och jag kommer som sagt inte ihåg vad man gör för att lösa det.

Nånting kraschade för henne och sedan funkar inte de svenska tecknen i Explorer. Är det typsnittet det är fel på eller något annat?

Det är teckenkonverteringen som inte funkar. Detta beror på att det installerats dubletter (både svenska och engelska sådana). Titta i Systemmapp/teckenkonvertering/...
Där ligger säkert 30 objekt nu men du ska bara ha 15. Släng bort de svenska (ja det är rätt, de som slutar på encoding ska du spara) så alla som slutar på "kodning" slänger du i papperskorgen. Testa sen att starta IE så ska det nog funka.

• Medlem
  • 2002-04-11 17:58

Tack så mycket, så var det ju.

Den här frågan återkommer hela tiden, jag tror att vi måste göra en tutorial för detta.

• Medlem
  • 2002-04-11 20:15

Jaså, jag som försökte söka efter den. Sorry.

Jo, det är verkligen den vanligaste frågan av alla... men fanns det inte ett supportforum förut eller har jag missat nåt? Vad händer med trådar i gamla forum om dom inte finns kvar? Går ju bara att söka i den nuvarande...

Med tanke på hur enkelt det här problemet är att åtgärda (om man vet vad som ska göras) och vilka konsekvener det får är det helt makalöst att det blivit på det här sättet. Testas inte de lokala versionerna av OS 9/IE ?

Det gamla supportforumet är det forum som numera heter Programvara. Supportforumet ansågs vara onödigt när vi gjorde en tydligare uppdelning mellan mjukvara och hårdvara.

Vi försöker få till stånd en FAQ sektion, gissa om den här frågan kommer att finnas där...

Tackelitackar. Sätter upp denna fråga några snäpp högre på listan. Jag hade också glömt hur man gjorde så enkelt som det var.

Mozilla 1.0.0RC-1.

1
Bevaka tråden