Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drag & drop till iPhone i iTunes 7.6!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 11:11

Snubblade just på en artikel där dom berättade att man nu kan drag & drop låtar i iphonen istället för spel list sync. Kopplade in telefonen, som är uppdaterad till 1.1.3 och mycket riktigt det funkade kanon.

Frågan är om Iphonen måste vara 1.1.3 för att det ska funka. Någon med tidigare version som uppdaterat itunes kan väl testa? välj bara "manually manage songs" på "hem" sidan när ni kopplat in telefonen. Om ni nu får upp det alternativet.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-16 11:22

Jo, vi får upp det alternativet.
Förstår inte riktigt tanken med att inte synka som vanligt. Nån som kan förklara?

Ursprungligen av wat:

Jo, vi får upp det alternativet.
Förstår inte riktigt tanken med att inte synka som vanligt. Nån som kan förklara?

Det har varit många trådar här med folk som inte förstår det konceptet, eller inte gillar det. Folk som hellre vill dra och släppa direkt till telefonen.

Har 1.1.1, och det alternativet finns, det kom i nya iTunes.

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 13:24

alltså istället för att skapa en spel lista som du syncar så kan du nu direkt välja en enstaka låt från library och dra över till en spel lista som redan finns på Iphone. Van med Ipod så tyckte jag det var grymt jobbigt med iphonen att behöva göra spel listor på datorn först. Just också att den nu bara syncar den nya låten om jag fattat det rätt, istället för en fullständig sync. Så syncning går mycket snabbare om man har bråttom.
Jag tycker detta är ett jätte bra tillägg till Iphonen som kommer göra gamla ipod användare mer hemma.

Nu vill vi ha diskmode!

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-16 14:20
Ursprungligen av Jedsler:

alltså istället för att skapa en spel lista som du syncar så kan du nu direkt välja en enstaka låt från library och dra över till en spel lista som redan finns på Iphone. Van med Ipod så tyckte jag det var grymt jobbigt med iphonen att behöva göra spel listor på datorn först. Just också att den nu bara syncar den nya låten om jag fattat det rätt, istället för en fullständig sync. Så syncning går mycket snabbare om man har bråttom.
Jag tycker detta är ett jätte bra tillägg till Iphonen som kommer göra gamla ipod användare mer hemma.

Nu vill vi ha diskmode!

Ok. Inget för mig mao. Kör bara med album och en 'Smart Playlist' baserad på genre. Grymt enkelt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-17 20:26

Otroligt skönt att man äntligen manuellt kan dra de filmer och den musiken man vill flytta över. En stor förbättring för min del.

-Jimmy

• Medlem
  • 2008-01-17 20:35

Betyder det att man kan ta musik från 2 eller fler datorer?

Ursprungligen av JGG:

Betyder det att man kan ta musik från 2 eller fler datorer?

Nej, fortfarande bara en dator.

1
Bevaka tråden