Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

64 bitar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter mycket vånda och funderande beslöt jag att inte betala dubbla summan för en MacBook Pro med samma prestanda och köpte en Asus laptop häromdagen. Den kom med Vista Home Premium. Nu sitter jag här och funderar...

Är det lönt att investera i en 64-bitarsversion av Vista ur musiksynvinkel? Jag har inte tid att sätta mig in i alla intrikata detaljer, så jag frågar expertpanelen.

  • Medlem
  • 2008-01-16 11:18

Om du hade tänkt att ha mer än 3 gb ram är det 64 bitar som gäller.

Personligen tycker jag vista är helt värdelöst på alla sätt.

  • Medlem
  • 2008-01-16 11:24

Vista 64 är dock bättre än XP 64. I övrigt ser jag ingen anledning i dagsläget till att köra Vista om man kan välja XP istället.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-16 11:25

Kolla så det finns 64bit-drivare av allt, annars kommer du gråta långt och länge. Mer obskyra ljudkort kan det nog vara svårt att hitta drivare till....

Och som sagt, vill du köra med mer än 3GB minne så är det 64bit som gäller.

Jo, jag vet om det där med minnesadresseringen. Men mer än 3 GB ser jag ingen jättepoäng med just nu.

Så ni menar att det är bättre att köra vidare på XP?

  • Medlem
  • 2008-01-16 13:30

Till XP finns allt och det fungerar. Så länge Vista inte kan ge dig något extra som du tycker att du behöver så finns ingen anledning att köra det. Ok, behöver du 64-bitarsstöd så är det Vista du vill köra, men annars XP.

Så ser jag på det hela. XP är en plattform som fungerar idag, där alla tillverkare känner till problem som kan uppstå och vet hur man fixar dem. Vista är nyare och med större osäkerheter.

Kolla om det finns XP drivrutiner för din Asus , jag gjorde mistaget att köpa en dator
med Vista till jobbet men absolut inget fungerade med donglar eller det prg´t för 100K
som det var tänkt skulle köras .

fick snällt leta upp drivrutiner för XP själv och downgrada till XP.

Om du har Vista Business på en partition på datorn så kan du instalera XP på samma licens
men kontakta Microsoft först .

  • Medlem
  • 2008-01-16 23:15

Dessutom släpps XP service pack 3 snart som skall vara jäkligt nice. Det verkar optimerats en hel del.

  • Medlem
  • 2008-01-17 21:23

Det är inte bara obskyra kort som det saknas 64bit stöd för, ex. m-audio korten finns det inget vista 64bit stöd för.

Ursprungligen av Haplo:

Det är inte bara obskyra kort som det saknas 64bit stöd för, ex. m-audio korten finns det inget vista 64bit stöd för.

Och det är såklart ett sådant jag har. OK. Inga 64 bitar för mig på ett tag då.

1
Bevaka tråden