Niklas:
IP-adressen började på 169 endast när jag hade ryckt sladden, annars stod den på 192. Tack för DHCP-tipset, det gick snabbare att få tillbaka anslutningen när jag förnyade DHCP-tilldelningen, jag upptäckte också att det kunde gå snabbare om jag stängte av och sedan aktiverade Airport igen. Brorsan hade redan uppdaterat firmwaren.
Johan:
Haha, jag diggar ordet "kvittbliven"! Och ja, du verkar ha rätt i det du skriver.
Tomcat:
Skönt att bli rekommenderad en exakt modell, den ska införskaffas å det snaraste. Tackar!
Bisebusen:
Jag garvade när jag läste ditt inlägg, det känns lite bättre när man inte är själv... även om jag inte önskar någon annan detta elände förstås.
Jonkanon:
Hahaha, här börjar jag verkligen inse vilken skitprodukt min router är.
Johan S:
Nä, jag har lärt mig det nu.
Taz_1999:
Hur gammal den är? Två månader, men problemen började direkt... jag eller broder borde ha gått tillbaka med den till affären på stört, men optimist som jag är så tänkte jag att det nog går att fixa.
Bisebusen:
Ajaj, det där gjorde ont, eftersom jag normalt alltid kollar upp saker jag ska köpa extreeeemt noggrant, bevis finns i tidigare inlägg, haha... Men jag bara skickade brorsan till den lokala datorbutiken den här gången, jag hade arbete upp över öronen (därför har jag inte heller haft tid att svara er hjälpsamma människor förrän nu) och inte tid att sätta mig in i router-världen, och jag tänkte att hur fel kan det bli, liksom. De i butiken borde ju kunna det här... Ehm. Jag är riktigt sur på säljarna i den där butiken för jag har förstått nu att D-Links kasshet är välkänd.
Ntity:
Ouch igen! Fasen, nu tror en del att jag är korkad, vilket jag kan vara inom vissa områden, men när jag handlar går jag alltid på kvalitet. Och jag kollar även upp grejerna innan. Alltid. Utom denna gång. Fasenfasenfasen. Jag känner mig lite nere eftersom det verkligen är den enda gången jag inte kollat upp ett köp innan, och så hade jag en sådan otur. Även om ni inte känner mig så vill jag inte framstå som korkad i kategorier jag inte är korkad i. Jag är tydligen inte tillräckligt självsäker för att ta något sådant med en klackspark. Hm, om jag erkänner denna "korkighet" så kanske ni tror mig: Jag undrade vem den där Anon var som verkade donera en hel del till Wikipedia. Jag googlade honom till och med för att se vad han (eller hon) hade för samröre med organisationen. När jag inte fick några träffar så gick det plötsligt upp ett ljus... Sådär, nu är jag mer trovärdig när jag säger att jag inte brukar vara korkad när det gäller inköp.
Tack alla för era svar! Imorgon inhandlas den router som Tomcat tipsade om.
/Anna