Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp besvärligt OS 9.1->9.2.x

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-07-28 06:46

Jag börjar bli lite trött på att macos skall vara så struligt, har suttit i 9.2.2 tills jag en dag fick invalid key length 4, (nånting) som gjorde att jag inte kunde starta datorn.
Jag fick omformatera och backupa för att installera 9.1, som funkade bra i typ 2 dar, men så satt jag och spelade ett spel och när jag quitade det så hade allt som var grått på datorn blivit vitt, och även när jag surfade så var allting helt konstigt i färgerna (ja skärmen är fortfarande inställtd på miljoner färger), allt så urtvättat ut och färger saknades.
Jag försökte fixa det från att bygga om skrivbordet till att hålla command + alt + O + F vid omstart och sen skriva "reset-nvram set-defaults reset-all" i promten, och inget funkade.
Så jag beslutade mig för att upgradera mitt os och började med 9.2.1, men upgraderaren var 2 min innan slutet så säger den "Problem encountered reading the source file Big System Morsels. Installation cannot continue" och nu sitter jag här med ett svart-vitt os 9.1halvvägs till 9.2.1 och är jä*ligt trött på mac och det buggiga systemet som aldrig tycks sluta jä*las med mig.
Finns det nåt jag kan göra för att slippa gå igenom en ominstallering av 9.1´an och allt vad det innebär. Jag vill ju bara updatera mitt os inte sitta och ominstallera alla program och sånt i några dagar till!!!!

HJÄLP SNÄLLA NÅN!!!

PS den gråa färgen finns i början runtom välkommstrutan när OS´et startar men försvinner efter ett tag när tilläggen börjar loada, har även testat med att stänga av alla tillägg som inte tillhör 9.1 men funkar inte. Jag sitter på G4a (agp graphics) 400Mhz

puss

Jag skulle hjälpa till om jag kände igen felet... i övrigt så tycker jag inte Mac OS är särskilt buggigt..

Sätt dig med Win ME en stund så ska du se på buggigt.

• Medlem
  • 2002-07-28 16:07

allting är relativt...

tack ändå

• Medlem
  • 2002-07-28 23:44

ah nu är problemen fixat. "Big Morsels problemet" beror på att virtuella minnet är avstängt vid upgradering av systemet, och ang att färgen försvann vet jag inte vad det var men jag gick in i montiors och ändrare skärm profil en gång och sen ändrade jag tillbaka direkt igen och färgen kom tillbaka

peace

/S

Mac´tastiskt :-D!!

1
Bevaka tråden