Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 o hypersim (turbosim, stealthsim=

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-01-18 16:29

Jag har tänkt köpa en iphone nästa vecka och undrar om hur man kan se om den är en 1.1.3 på förpackningen. om de e så att de blli 1,1,2 undrar jag vilket korten som lurar iphonen som e bäst

joonis

det är inte bekräftat att det fortf funkar med turbosim eller liknande metod. dessutom har man ej lyckats hitta en metod för att jailbreaka och aktivera telefonen ännu. så håll i hatten innan du köper något.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-01-18 21:17

jonis

finns den ngn hemsida där man kan se om 1.1.3 har släppts

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-19 03:28

1.1.3 har släppts men det dröjer väl några veckor innan den har sickrat ner till alla butiker. Just nu är det inte möjligt att nedgradera till 1.1.2 och turbosim mm fungerar inte heller. Men förhoppningsvis dröjer det inte så länge tills en jailbrake kommer. Kanske finns det då oxå en möjlighet att nedgradera till 1.1.2. Som det ser ut nu så har turbosim den största chansen att fungera med 1.1.3 eftersom man kan programmera om turbsim korten. Med Stealthsim, kingsim mm är det däremot kört.

//Rob

låter klokt, men om det går programmera om TurboSim, kan lika väl köpa en **sim som förprogrammerat för 1.1.3 eller?

Ursprungligen av returdesign:

låter klokt, men om det går programmera om TurboSim, kan lika väl köpa en **sim som förprogrammerat för 1.1.3 eller?

Du spammar forumet ganska bra med dina påståenden om ditt SIM-chip. Bra jobbat!

joonis, Om du köper en Iphone nästa vecka är jag 99% säker på att du får en 1.1.3. Jag köpte min i torsdags på apple store i USA. Där sa dom att dom inte vilje sälja gamla saker och att alla apple stores har från och med tisdag förra veckan då den släpptes sålt 1.1.3 (tror knappast dom vill sälja gamla saker).

Ursprungligen av Robban_Hockey:

joonis, Om du köper en Iphone nästa vecka är jag 99% säker på att du får en 1.1.3. Jag köpte min i torsdags på apple store i USA. Där sa dom att dom inte vilje sälja gamla saker och att alla apple stores har från och med tisdag förra veckan då den släpptes sålt 1.1.3 (tror knappast dom vill sälja gamla saker).

Vad skulle dom göra med dom "gammla sakerna" ? släng , skänka ?

Ursprungligen av blomman_J_:

Vad skulle dom göra med dom "gammla sakerna" ? släng , skänka ?

Skicka iväg och uppdatera dessa till 1.1.3 och sedan skicka tillbaka?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 16:12
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Skicka iväg och uppdatera dessa till 1.1.3 och sedan skicka tillbaka?

Kommer inte det att kosta en massa pengar att skicka iPhones fram och tillbaka samt uppdatera firmwaren?

Jag tvivlar på det starkt. Det finns ju några här som skrev att dom köpte en iPhone i slutet på November med 1.0.2 Firmware. Så det beror väl på var du köper din iPhone. I New York där det är många turister tror jag chansen är rätt liten att du får en 1.1.2 iPhone. Bättre att prova någonstans där det inte finns så många turister.

//Rob

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Skicka iväg och uppdatera dessa till 1.1.3 och sedan skicka tillbaka?

Var lite ironiskO:-) Men jo det är klart att dom kan skicka iväg o uppdatera dom,
Niklas Brunberg sa "1.1.2-telefoner nämligen vara 1.1.1:or som uppdaterats." men det var väll även folk som köpte sina iphones ganska sent som fick 1.1.1 om jag inte minns fel, kan det ha o göra med olika butiker stora, små så fall?

Instämmer med Martin, i höstas verkade vissa 1.1.2-telefoner nämligen vara 1.1.1:or som uppdaterats.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 16:23
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Instämmer med Martin, i höstas verkade vissa 1.1.2-telefoner nämligen vara 1.1.1:or som uppdaterats.

Det kanske var refurbished modeller?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det kanske var refurbished modeller?

//Rob

Såldes som nya.

Du får tänka på att vad det nu kostar för Apple att uppdatera telefonen kan det vara värt på grund av att de får in fint med pengar på abonnemanget också. Att lägga några dollar per telefon för att uppdatera kan vara värt det om de får några hundra dollar via AT&T under de kommande åren.

1
Bevaka tråden