Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man fram Contacts knappen på Springboard?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-26 20:33

Jag gjorde detta innan men iFuntastic och lyckades få fram en Contacts knapp på min homescreen, dock så vill jag inte längre använda iFuntastic och jag undrar bara om ni vet något annat sätt än det och customize? Jag vet även en metod som innefattar att man redigerar en .plist fil och lägger till några rader.

Öppna upp /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/M68AP.plist
och lägg till det följande:

<dict>
<key>displayIdentifier</key>
<string>com.apple.MobileAddressBook</string>
</dict>

under "iconList raden"

Sen så startar ni om iPhone eller skriver killall SpringBoard i terminalen.

Finns det några här som har några andra alternativ då jag inte gillar iFuntastic och Customize och det känns riskabelt att redigera en viktig .plist fil...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-01 18:44
Ursprungligen av Plizzo:

Jag gjorde detta innan men iFuntastic och lyckades få fram en Contacts knapp på min homescreen, dock så vill jag inte längre använda iFuntastic och jag undrar bara om ni vet något annat sätt än det och customize? Jag vet även en metod som innefattar att man redigerar en .plist fil och lägger till några rader.

<dict>
</dict>

under "iconList raden"

Finns det några här som har några andra alternativ då jag inte gillar iFuntastic och Customize och det känns riskabelt att redigera en viktig .plist fil...

Gött tips, funkar kalas, tack!

Är det här specifikt för någon version? Jag får det inte att fungera.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-18 21:31
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Är det här specifikt för någon version? Jag får det inte att fungera.

Att det inte funkar kan bero på att exakt denna rad ligger under "Special" i .plist filen, Kopiera det och ta bort den från special och klistra in det på "DisplayOrder". Om ni inte kan läsa .plist filen så är det för att den ligger i Binary.. Gör såhär för att göra den läsbar.

Lägg filen under din användarmapp "t.ex. Jonathan"

Skriv sedan i terminalen:

plutil -convert xml1 DIN FIL HÄR.plist

För att konvertera tillbaka den efter redigering så skriver du:

plutil -convert binary1 DIN FIL HÄR.plist

Byt ut DIN FIL HÄR mot filens namn, i detta fallet så är det M68AP.plist

EDIT: En kille på hackint0sh raderade alla sina filer i systemet.. ingenting hände förutom att den bad honom återställa, så nu behöver ni inte vara rädda för att det ska fucka.. som tips så tycker jag att ni låter originalen ligga kvar på iPhonen under namnet M68AP.plist.bak

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-18 21:50

Jag gör detta med Customize. Under Icon Display Order --> Manual reorder finns ett Öga uppe i högra hörnet. Klicka på denna så kan du välja vilka ikoner som ska visas och inte visar. Funkar skitbra.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-19 11:02

Customize enlit vad jag har hört är en väldigt instabilt program som kan fucka din telefon ganska mycket enligt vad jag har hört, har aldrig testat det och kommer förmodligen inte det heller. Gör som jag, redigera M68AP.plist.. Då riskerar du inget.

// Jonathan

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-19 11:52
Ursprungligen av Plizzo:

Customize enlit vad jag har hört är en väldigt instabilt program som kan fucka din telefon ganska mycket enligt vad jag har hört, har aldrig testat det och kommer förmodligen inte det heller. Gör som jag, redigera M68AP.plist.. Då riskerar du inget.

Källor?
För oss som inte vet hur man redigerar en .plist tycker jag gott och väl att man kan köra customize. Vilket program använder du för att redigera .plist-filerna?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-19 12:06
Ursprungligen av Plizzo:

// Jonathan

Eller gör som jag, få hjälp av Jonathan

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-19 13:39
Ursprungligen av Eva:

Eller gör som jag, få hjälp av Jonathan

Tack Eva, funkar knappen bra?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-19 14:33
Ursprungligen av Plizzo:

Tack Eva, funkar knappen bra?

Den funkar jättebra, och den känns självklar.

Nu har jag Telefon-iconen inställd på Favoriter och vill jag kolla efter någon annan kontakt använder jag min nya Kontakter-icon.

jag kör både customize och summerboard och har inte haft ett enda problem hittills. det jag läst är dock att man ska undvika att slå på inställningen "dim wallpaper", för den kan strula till det.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 09:12
Ursprungligen av Plizzo:

<dict>
</dict>

under "iconList raden"

Funkade bra för mej innan, men inte under 1.1.3.
Något nytt?

Det finns i ModMyiFone sourcen ett program som heter Contacts | Homescreen som gör detta i 1.1.3. Lägg till den som source i Installer , vet inte adressen just nu men googla.

Ursprungligen av svantet:

Det finns i ModMyiFone sourcen ett program som heter Contacts | Homescreen som gör detta i 1.1.3. Lägg till den som source i Installer , vet inte adressen just nu men googla.

Installerade detta på min 1.1.2 stod att det skulle funka.. Men jag ser ingen skillnad. Något mer man ska göra för att få ikonen att framträda?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 16:39

Jag har ModMyIFone i Sources, men hittar inget Contacts....

"Contacts | Homescreen" ska finnas där. Kolla igen, refresha...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-02 10:54

Efter uppdatering av CommunitySources fanns den.
Tack!

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-19 00:16

Kör 1.1.3 numera och installerade via Installer, SpringBoard startade om och ikonen ligger och vilar där säkert

1
Bevaka tråden