Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggt!!!! =)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-04-29 09:33

Jag har ju helt och hållet missat "Kaleidoscope" - programvaran för att ändra teman i OS 9. Tog hem det här programmet från deras hemsida www.kaleidoscope.net och installerade det. Sen fick jag nys om att det finns teman att hämta som direkt *harkel* inte stöds eller snarare har blivit accepterade av Apple - och det kan jag förstå.

Hittade på länken http://buryme34.tripod.com/kschemes.html
flera av de scheman som efterliknar OS X. Kika tillexempel på den senaste OS X 1.3.1 varianten. Nästan precis (till utseendet) som OS X.

Själv är jag nöjd med OS 9 och väntar med att lägga in OS X tills 10.2 visar vad den gör. Men däremot älskar jag dess utseende.

Nej, sitt inte här och glo: Tanka hem Kaleidoscope och lite teman inklusive 1.3.1 OS X temat från länken jag gav er!

OS X look i OS 9 hastighet. Det ni! )

Fredrik

jag tröttnade på osx theme i classic efter någon månad. det brukar bli endel skumma missar i vissa program som bbedit, dreamweaver och photoshop som är fulla med paletter och menyer.

Jag har kört X-theme i 9:an i nästan ett år nu och aldrig upåplevt några problem, snarare tvärtom. Det fungerar finfint. X-temat finns även till 9:ans inbyggda "tema-motor", men där fungerar inte skuggorna och genomskinligheten

• Medlem
  • 2002-04-29 13:33

vad tradigt, OS 9 är OS 9, OS X är OS X

• Medlem
  • 2002-04-29 13:55

Pessemisternas återkomst II - har ni sett den? Det här är ju skitsnyggt och den senaste versionen har inte mkt buggar att störa sig på.

Fredrik

Tss, jag tycker om Kaleidoscope men inte att ha OS X temat hela tiden. Platino och System 7 är ganska snygga också

• Medlem
  • 2002-05-01 21:18

"X-temat finns även till 9:ans inbyggda "tema-motor"

Jaså? Kanske är ännu bättre. Behöver inte skuggorna.

Vart då är bara frågan?

Fredrik

Ett av mina favorit-tema i Mac OS var det otroligt smakfulla "Drawing Board" från 1998,
ett orginal Apple-tema som dock aldrig släpptes officielllt.

En schysst ljuduppsättning medföljde oxså!

[ 02 Maj 2002, 15:40: Meddelandet ändrat av: Thomas J ]

1
Bevaka tråden