Nu är det ungefär ett halvår sen jag fick sprickor på gångjärnen på min macbook som apple vägrade fixa, som ni kan läsa i tidigare post i tråden(dok är inte det inlägget halvår gammalt) och min tråd jag har skapat.
Har ringt och tjafsat med apple och inlife det senaste halvåret utan framgång och de har bara bollat mellan varandra och sagt att de inte lagas på garantin eftersom de inte ska gå sönder enligt apple. Nu har ju även garantin gått ut, men lämnade in och påpekade sprickorna innan den gick ut.
Men så helt plötsligt nu i veckan efter att ha talat med många nonchalanta personer på apple så får jag för mig att ringa vanliga supporten som jag redan gjort en gång den dagen. Det visar sig att jag får napp! Berättar för support killen om problemet ganska snabbt. Det första han säger efter jag berättat är att det låter som något jag omöjligt kan ha orsakat själv och detta borde gå på garantin så han går och snackar med en kollega för att se om jag kan få det fixat på garantin. Efter runt 10 minuter kommer han tillbaka och säger att dem har kommit fram till att det här ska helt klart bli fixat på garantin:D Men blir ett "specialfall" eftersom det vanligtvis inte går på garantin. Dessutom spelade det ingen roll om jag hade sagt till innan garantin gick ut eller inte eftersom detta anses vara produktionsfel och ska då fixat oavsett garanti eller inte.
Så efter tjaffs i ett halvår, haft den inne hos inlife en månad! Så räckte det bara att jag ringde apples support tillräckligt många gånger tills jag hittade någon som orkade bry sig och ville hjälpa till så fick jag ett ja efter 10 minuter att det skulle gå att fixa på garantin även fast jag inte har någon kvar:D Ett stort tack till Mats på apple support!!:D
Så det verkar som att man verkligen måste stå på sig och att apple inte riktigt bryr sig om sina kunder:tveksam: Men nu har datorn pajat igen, fläkten totaldog, så nu måste man betala ett byte för den...
//David Frick