Vaddå kunden? I ditt första inlägg står det "andra våningen på villan" vilket jag uppfattar som ett hemmaprojekt.
Jag fattade inte att det var ett företag, då kommer givetvis det hela i en annan vinkel.
Jag förstå inte vad du menar med att "datorerna redan har nätverkskort". Macarna har haft nätverkskort i över 20 år... Även om det inte har varit av den snabbaste sorten.
Dessutom är det irrelevant i sammanhanget. Du kan inte använda det interna nätverkskortet oavsett hastighet.
Du måste antingen ha ett PCI-kort med antenn för trådlöst nätverk. Jag kollar i Dustin-katalogen, sid 94. D-Link Wireless PCI Card. 1055:-.
Eller möjligen en PCI-adapter för trådlöst PCMCIA kort, Wireless PCMCIA Card 1.255:-. Om du ska ha det måste du ha själva kortet för 900 spänn, totalt 2.000 spänn - per dator!
OK, jag fattar vad du menar med brygga... men den typen av brygga, alltså en antenn rakt in i Ethernet ingången skulle jag säga att den finns inte. I alla fall har jag aldrig sett någon och jag brukar dregla i på dessa sidor. (Med tyngd på switchar.)
Nu är jag mer påläst och förstår din situation bättre. Med detta i åtanke tycker jag ännu mer att du väljer bort ett F1 race för ett go-cart race...
Din lösning är dum och dyr och attans trasslig om man jämför med lite kablage och en switch för 1.200:- för allt tillsammans. Dessutom fungerar det out-of-the-box.
---
Men okej, det är inte så coolt att berätta för grabbarna, det håller jag med om.
[ 03 Maj 2002, 14:58: Meddelandet ändrat av: Eclipse ]