Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårdvaruupplåsning till 1.1.2 OOB genomförd!

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-20 00:11

Varför skulle det det Shamrock?

En ren gissning men min teori var att har dom gjort det en gång kanske "grunden" är klar men så kanske det inte funkar?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-01-20 01:50

DÅLIGA NYHETER: GeoHotz: iPhone hackarnas kung, har gjort ett utalande på sin blogg där han beskriver hur näst intill omäjligt det är att låsa upp 1.1.2 OTB med en software unlock…
Källa: http://iphonejtag.blogspot.com/2008/01/notes-on-112-otb-software-unlock.html

Helt seriöst, hur många öppnar upp sin iphone nu istället för att vänta på en förmodligen kommande "lättare" väg för att låsa upp 1.1.2? I'd never do it!!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Helt seriöst, hur många öppnar upp sin iphone nu istället för att vänta på en förmodligen kommande "lättare" väg för att låsa upp 1.1.2? I'd never do it!!

jag väntar hellre men läste du inlägget ovanför eller?

Senast redigerat 2008-01-20 16:01
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-20 16:11
Ursprungligen av wilhelmsson:

Helt seriöst, hur många öppnar upp sin iphone nu istället för att vänta på en förmodligen kommande "lättare" väg för att låsa upp 1.1.2? I'd never do it!!

Du har visst inte läst tidigare inlägg där det står att dom inte kommer att släppa jailbraken och förmodligen intte heller software unlock förrän efter att Apple har släppt SDK. Förhoppningsvis någon gång i slutet på februari tills dess har alla som köper en 1.1.3 iphone en ibrick.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-20 16:13
Ursprungligen av wilhelmsson:

Helt seriöst, hur många öppnar upp sin iphone nu istället för att vänta på en förmodligen kommande "lättare" väg för att låsa upp 1.1.2? I'd never do it!!

Jag. Men se hur det gick också. Har kopplat in USB-respiratorn som håller den vid liv nu tills någon med lite skills kanske kan hjälpa mig ur knipan. Haha jag älskar att förstöra mina teknikprylar.

  • Medlem
  • 2008-01-20 17:02

Finns det något sätt idag att öppna en OOB 1.1.2 via endast mjukvara?

Hej!

Min vän köpte mig en iPhone i USA någon gång i slutet av december, och den var av mjukvaran 1.1.2.

Jag har genom AppsSnap öppnat upp den så jag kan använda den, men det är fortfarande så att det inte funkar med anySIM, finns det något sätt idag att helt via mjukvara få mitt Comviq Kontant att funka?

(Jag vet om att man kan sätta in StealtSIM och ändra via hårdvaran, men om det finns ett annat sätt i mjukvara)

  • Medlem
  • 2008-01-21 19:09
Ursprungligen av OU812:

Hej!

Min vän köpte mig en iPhone i USA någon gång i slutet av december, och den var av mjukvaran 1.1.2.

Jag har genom AppsSnap öppnat upp den så jag kan använda den, men det är fortfarande så att det inte funkar med anySIM, finns det något sätt idag att helt via mjukvara få mitt Comviq Kontant att funka?

(Jag vet om att man kan sätta in StealtSIM och ändra via hårdvaran, men om det finns ett annat sätt i mjukvara)

Ställ frågan i en egen tråd eller ännu hellre: leta reda på svaret i forumet. (Fast det är "Nej".)

Kul med folk som vågar sig på detta, med alla risker det innebär. Posta gärna bilder på det!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-21 18:59

Hjälp mig hitta och installera BSD Subsystem

Ett litet steg framåt. Kände att jag var fast med 1.1.1 så nu har jag återställt till 1.0.2 (GeoHot skriver att denna versionen ger mindre trubbel med ienew, vilken var precis vad jag hade med 1.1.1) med hjälp av en PC och programmet iBrickr. Har dock stött på ännu ett hinder. Efterssom mitt baseband är ur funktion (saknar wifi, bt o.s.v) är jag osäker på om den kommer gå att aktivera?

Har du svar på detta (hittar inget på forumet om detta...) så skulle jag bli överlycklig. Är övertygad om att om jag bara kommer in i 1.0.2 o får börja köra kommandon kommer detta att gå vägen till slut. Att virginizea eller nåt sånt dumt är inget alternativ då bootloadern fortfarande är av den förbannade versionen 4.6.....

Det känns lite surt för jag hade läst att FW 1.0.2 var att rekommendera när man skulle köra detta unlock, men ärligt talat så glömde jag bort det i all upphetsning och så gick det som det gick...

Sitt inte inne på kunskaper om du har nåt förslag, posta då istället.

Peace out for now.

[EDIT] Hittade hur man aktiverade. Fungerade bra, återigen med Windows-dator. Nu är det enda som saknas för att jag ska kunna köra Terminalen på iPhonen att installera BSD Subsystem och det verkar vara lättare sagt än gjort. Har ingen aning om hur man installerar det eller var man hittar det "utanför" installer. Har försökt hitta varifrån Installer hämtar sina filer ifrån, men har inte fått tag i nån URL. Någon som vill hjälpa mig med detta?

Senast redigerat 2008-01-21 21:06
Bevaka tråden