Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor kring 1.1.2 OOTB Iphone och turbosim

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en 1.1.2 OOTB iPhone och har aktiverat den och kört jailbreak (så jag har FW 1.1.1 just nu) och allt förutom telefondelen funkar perfekt. Men nu när jag är trött på att vänta på en software lösning funderar jag på att köpa turbosim. Innan jag köper turbosim har jag en del frågor

*Funkar den på min telefon som redan är aktiverad och är jailbreak?
*Går det att uppdatera till FW 1.1.3 utan att telefonen blir låst?
*Går det att använda FW 1.1.2 utan att telefonen blir låst?
*Har någon annan använt Turbosim till tele2/comviq utan problem?

Tack i förhand.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-20 11:48

Ja.
Nej.
Ja.
Inte testat.

^ tack!

har någon en bra guide som visar hur man gör när man har en telefon som jag har och ska använda sig av turbosim och samtidigt uppdatera till 1.1.2?

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461
följde jag, och det funkade perfekt.
Läs igenom noga innan du börjar.

perfekt! det va den guiden som jag följde när jag aktiverade min iphone och körde jailbreak nu är det bara att uppdatera till 1.1.2 och installera iworld så kan jag plugga in min turbosim

glöm inte bort att installera Oktoprep innan du uppdaterar.

Uppdatera ABSOLUT INTE till 1.1.3 då får du vänta till 1.1.4 kommer ut för att du ska kunna ringa med telefonen (om ens det kommer gå) .

Så nu har jag uppdaterat till 1.1.2 och installerat iworld och telefonen funkar perfekt (skriver från den nu) nu väntar jag bara på mitt turbosim. När jag väll får den är det bara att klippa och sätta in båda simkorten, uppdaterar tråden när jag har fått mitt turbosim och berättar jur det funka för mig.

1
Bevaka tråden