yep yep, nu är det inte bara min tv som har AppleTV ... även min Mac Pro har det ..
Jag vet att jag tidigare skrivit att jag haft Mac Pro installerat på min Mac Pro men inte fåt det att fungera till 100 % ... men nu gör det just det .. ! JIPPI !
Så hur att detta möjligt . . jo först har jag ersatt mitt gammla FrontRow med Apple TV:s frontrow på min mac ... problemet var just att jag fastnade vid detta eftersom AppleTV:s Frontrow (mer känt som BackRow) endast reagerade på IR signaler ..
men skam den som ger sig ...
på detta forum fan jag Apple TV Launcher ... och det fungerar grymt
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=49328&pid=354426&st=0&#entry354426
Apple TV Launcer startar Apple TVs Backrow på macen men den gör så mkt mer ... den sköter oockså emuleringen av IR signaler (tillfäligt - endast när Backrow är igång) så att jag kan använda min KeyBord som controller på Mac Pro ...
och eftersom jag kan använda Keybord på Backrow så kan jag även använda min Sony Ericsson som fjärrkontroll ...
så just nu sitter jag och tittar på lite filmer på Mac Pro med Apple TVs Backrow med en Sony Ericsson som fjärrkontroll ....
YES !!
nu blir det MYCKET lättare för en att utveckla egna plugins till min Apple TV .....
YES YES YES !!!