Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu fungerar AppleTV även på min Mac Pro till 100 %

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

yep yep, nu är det inte bara min tv som har AppleTV ... även min Mac Pro har det ..

Jag vet att jag tidigare skrivit att jag haft Mac Pro installerat på min Mac Pro men inte fåt det att fungera till 100 % ... men nu gör det just det .. ! JIPPI !

Så hur att detta möjligt . . jo först har jag ersatt mitt gammla FrontRow med Apple TV:s frontrow på min mac ... problemet var just att jag fastnade vid detta eftersom AppleTV:s Frontrow (mer känt som BackRow) endast reagerade på IR signaler ..

men skam den som ger sig ...

på detta forum fan jag Apple TV Launcher ... och det fungerar grymt

http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=49328&pid=354426&st=0&#entry354426

Apple TV Launcer startar Apple TVs Backrow på macen men den gör så mkt mer ... den sköter oockså emuleringen av IR signaler (tillfäligt - endast när Backrow är igång) så att jag kan använda min KeyBord som controller på Mac Pro ...

och eftersom jag kan använda Keybord på Backrow så kan jag även använda min Sony Ericsson som fjärrkontroll ...

så just nu sitter jag och tittar på lite filmer på Mac Pro med Apple TVs Backrow med en Sony Ericsson som fjärrkontroll ....

YES !!

nu blir det MYCKET lättare för en att utveckla egna plugins till min Apple TV .....

YES YES YES !!!

• Oregistrerad
  • 2007-05-07 10:34

Bra jobbat. Gillar min Apple TV skarpt och ser fram emot alla trevliga plugins och annat skojsigt som kommer.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-05-07 11:22

Det funkar inte på en gammal mac mini 1,25Ghz antar jag? Fundar däremot på att trycka in det i min MBP..

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-05-07 11:58

Låter intressant, nu blir jag nyfiken...
Vad kan Apple TV som inte Frontrow klarar av?
Är det värt besväret att installera på min Mac Mini som jag använder som mediacenter?

Ursprungligen av Hepp:

Låter intressant, nu blir jag nyfiken...
Vad kan Apple TV som inte Frontrow klarar av?
Är det värt besväret att installera på min Mac Mini som jag använder som mediacenter?

AppleTV kan inte spela DVD . annars är funktionaliteten detsamma ..

det som AppleTV har som inte frontrow har är möjligheten till plugins . AppleTV OS eller Backrow som det även heter kan ha frappliance som är expansioner av meny systemet ..

i frontrow har du idag movies, photos, podcast, videos , musik osv ...

tänk möjligheten att ha ytterligare 3:e parts menyer i systemet ... det kan Backrow och det kan inte FrontRow som är låst till sina 4 menyer , filmer, dvd musik, bilder .

AppleTV OS kan man säga är Frontrow 2.0 ..

AppleTV OS är endast för INTEL och är INTE Universal binär

så om du INTE använder Frontrow DVD spelaren på din Mac mini så är det definitivt värt besväret att lägga in ATV OS på den .

Jag tycker att det fortfarande låter som mycket besvär för nästan ingenting.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-20 22:25

Tänkte se om man kan kapa tråden lite här.. Någon som vet ifall man kan använda ett externt IR-öga för att använda apples fjärrkontroll på äldre datorer så som en powerbook eller imac G5?

Ursprungligen av MagnusG:

Tänkte se om man kan kapa tråden lite här.. Någon som vet ifall man kan använda ett externt IR-öga för att använda apples fjärrkontroll på äldre datorer så som en powerbook eller imac G5?

http://www.keyspan.com/products/errf1/
eller
http://www.keyspan.com/products/urm15t/

1
Bevaka tråden