Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Iphone i New York?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer att åka till New York i mitten på
februari. Någon som har koll var man bäst
köper sin Iphone i NY och som naturligvis skall
vara en 1.1.2?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-21 15:22

Att den SKALL vara 1.1.2 är ingenting du själv kan råda över. Du vet inte i vilka butiker det finns 1.1.2 respektive 1.1.3 så det är ett lotteri kan man säga. Med tanke på att det är i mitten av Februari känns det som att de bör ha fått sålt de flesta av deras 1.1.2 och fyllt på lagret med 1.1.3. Så du får nog ha lite tur om du skall lyckas få med dig en 1.1.2. Lycka till iaf.

Vart du bäst köper dem är i en Apple affär, köper du på AT&T's affärer lär de vilja tvinga dig att teckna abonnemanget där och då. Apples affärer finns det gott om men den kändaste, och mest imponerande, är deras affär på 5th Avenue.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-21 16:05

Hej där, funderar själv på att köpa en i helgen (i USA). Men jag vet redan personer som fått 1.1.3 misstänker jag då de inte lyckats låsa upp dom ännu. Men frågan som jag ställer mig är om det redan går att låsa upp? HAr hört ett rykte om att MacForum hjälper dig med att låsa upp telefonen. Kan någon bekräfta detta?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-21 16:46

Nej, ingen kan bekräfta det. Bemöda dig gärna att söka lite i trådarna här på 99.se. Ämnet upplåsning av 1.1.2 och 1.1.3 är antagligen det mest diskuterade och det finns metervis med svar på dina frågor.

Men kort sammanfattat är svaret: NEJ.

Man kan inte låsa upp varken 1.1.2 eller 1.1.3 än via software (går att låsa upp 1.1.2 via hardware). Så det är inte konstigt att de inte lyckats låsa upp telefonerna än, såvida de inte köpt dem för länge sedan och fått 1.1.1 t.ex.

Att de inte lyckats låsa upp dem behöver alltså inte betyda att det är 1.1.3, det kan även vara 1.1.2.

Svaret på frågan angående MacForum är för övrigt alltså nej, eftersom ingen lyckats låsa upp varesig 1.1.2 eller 1.1.3 via software.

1
Bevaka tråden